Tijdens deze Exchange Community ‘Content’ gaan we dieper in op hoe een strategische samenwerking met influencers de zichtbaarheid van merken kan vergroten. We bekijken ook hoe merken kunnen voldoen aan belangrijke regelgeving om duurzame en vertrouwde partnerschappen op te bouwen.
Volgens recente cijfers uit de Belgische barometer voor sociale media en influencermarketing 2024 volgt 74% van de gebruikers tussen 16 en 39 jaar influencers. Van hen heeft 29,2% een aankoop gedaan nadat ze waren beïnvloed door deze content creators en 34,6% is een merk op sociale media gaan volgen als gevolg van interacties met influencers.
Tijdens deze Exchange Community Content bekijken we waarom een effectieve samenwerking met influencers een strategische hefboom is om de zichtbaarheid en groei van merken te versterken. Ontdek best practices voor het ontwikkleen van partnerschappen die concrete en duurzame resultaten opleveren.
Daarnaast komt ook het cruciale aspect van regelgeving aan bod. Er wordt dieper ingegaan op de huidige stand van zaken over (zelf)regulering in het domein van influenceres en content creators. Naleving van deze normen vormt een fundamentele basis voor het opbouwen van vertrouwensrelaties tussen merken en influencers, maar ook met de consument.
Deze topics komen aan bod:
- "Boost your brand with influencers": slimme samenwerkingen
die impact hebben- Kel Wouter, specialist in influencer marketing strategie, SoBuzzy
- Regulering van influencermarketing in België: huidige status en aandachtspunten
- Bart Van den Brande, expert in digitaal recht en mediaregulering, Sirius Legal
- Wat maakt een goede samenwerking: de inzichten van influencer Jaël Ost
Programma
-
9:30 - 12:00
-
12:00 - 13:00
- 2024
- Content