Hoe sterke relaties met influencers cruciaal zijn voor de zichtbaarheid van en het vertrouwen in je merk

Tijdens deze Exchange Community ‘Content’ gaan we dieper in op hoe een strategische samenwerking met influencers de zichtbaarheid van merken kan vergroten. We bekijken ook hoe merken kunnen voldoen aan belangrijke regelgeving om duurzame en vertrouwde partnerschappen op te bouwen.

Taal: French Dutch English

Volgens recente cijfers uit de Belgische barometer voor sociale media en influencermarketing 2024 volgt 74% van de gebruikers tussen 16 en 39 jaar influencers. Van hen heeft 29,2% een aankoop gedaan nadat ze waren beïnvloed door deze content creators en 34,6% is een merk op sociale media gaan volgen als gevolg van interacties met influencers.

Tijdens deze Exchange Community Content bekijken we waarom een effectieve samenwerking met influencers een strategische hefboom is om de zichtbaarheid en groei van merken te versterken. Ontdek best practices voor het ontwikkleen van partnerschappen die concrete en duurzame resultaten opleveren.

Daarnaast komt ook het cruciale aspect van regelgeving aan bod. Er wordt dieper ingegaan op de huidige stand van zaken over (zelf)regulering in het domein van influenceres en content creators. Naleving van deze normen vormt een fundamentele basis voor het opbouwen van vertrouwensrelaties tussen merken en influencers, maar ook met de consument.

Deze topics komen aan bod:

  • "Boost your brand with influencers": slimme samenwerkingen
     die impact hebben
    • Kel Wouter, specialist in influencer marketing strategie, SoBuzzy
  • Regulering van influencermarketing in België: huidige status en aandachtspunten 
    • Bart Van den Brande, expert in digitaal recht en mediaregulering, Sirius Legal
  • Wat maakt een goede samenwerking: de inzichten van influencer Jaël Ost

Programma

Inschrijven
  • 2024
  • Content

Log in om te zien welke tickets voor u beschikbaar zijn.

Registreer

Prijzen

De UBA Exchange Communities zijn geprivilegieerde momenten waarop managers en experts specifieke onderwerpen bespreken om hun merken te helpen evolueren. Deelname is gratis en exclusief voor UBA merkenleden. Het delen van ervaringen staat centraal.