AI for effective and trusted brands
Master Classes
-
Getting started with ChatGPT for marketing
-
AI for the creation of visual content
-
Implementing AI in teams and organisations
-
Create compelling copy & content with ChatGPT
-
Creating your custom GPT
-
Art of prompting in marketing
-
Introduction to business applications of AI in marketing
-
Legal implications of AI for marketeers
-
Website content creation with AI
-
AI for the creation of visual content
Expert Communities
Er zijn op dit moment geen bijeenkomsten gepubliceerd. Probeer het op een later moment nog een keer.
Training 24/7
News
-
Welke kansen bieden virtuele influencers voor merken?
Virtuele influencer marketing ontwikkelt zich razendsnel. Dankzij vooruitgang in artificiële intelligentie (AI), augmented reality (AR), virtual reality (VR) en 3D-modellering ontstaat een nieuwe soort influencer: virtuele wezens. Deze AI-gestuurde personages veranderen merkstrategieën, zoals Iva Filipovic, Senior Experience Consultant bij Emakina, een EPAM-bedrijf, illustreert met inspirerende voorbeelden.
-
Kan AI inclusieve marketing stimuleren?
Johan van Mol, oprichter van No-Kno, belichtte tijdens een 60 minutes sessie hoe artificiële intelligentie (AI) kan worden ingezet om inclusie te bevorderen. Deze sessie bood waardevolle inzichten in hoe AI kan bijdragen aan het dichten van representatiekloven in visuele inhoud, taal en toegankelijkheid, met oog voor de beperkingen en ethische uitdagingen.
-
Hoe conversationele AI de klantervaring transformeert
Jelle Plass, Experience Strategist bij iO, deelde inzichten tijdens een "60 minutes" sessie over AI-conversationele zoektechnologie. Ontdek hoe deze technologie klantinteracties herdefinieert, klantreizen optimaliseert en bedrijven versterkt.
-
Hoe agentschappen generatieve AI gebruiken
UBA speelt in op de noden van haar leden met 3 online sessies over artificiële intelligentie. Ishan Chatterjee, vice-president bij R3, beet de spits af met een presentatie die de focus legde op hoe agentschappen gebruik maken van generatieve AI (Gen AI). Hij besprak adoptietrends, kosten, juridische implicaties en de impact voor adverteerders. Ontdek de belangrijkste inzichten uit deze sessie.
-
Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie
UBA stelt een reeks hulpmiddelen ter beschikking om marketing- en communicatieprofessionals te begeleiden bij het integreren en gebruiken van artificiële intelligentie (AI) binnen hun teams en organisaties. Gaande van online sessies tot Master Classes en guidelines. Ontdek wat UBA concreet voor jou in petto heeft.
-
Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?
Digitale reclame evolueert snel, vooral door strengere privacyregels en de afname van third-party cookies. AI speelt een cruciale rol bij het herdefiniëren van de connecties tussen merken en hun doelpubliek.
-
Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals
In een tijdperk waarin artificiële intelligentie (AI) marketing ingrijpend verandert, wordt gegevensbescherming steeds belangrijker. AI biedt mogelijkheden voor diepgaande personalisatie en optimalisatie van klantinteracties, maar brengt ook uitdagingen met zich mee op het gebied van naleving van wetgeving, cybersecurity en gebruikerservaring. Marketeers moeten daarom zorgvuldig navigeren in deze complexe omgeving om optimaal gebruik te maken van AI en tegelijkertijd de privacy van gebruikers te waarborgen.
-
AI is een game changer voor search marketing
Op 3 oktober, tijdens de "Exchange Community Data & Technology", presenteerden Corentin Donneaux (Universem), Charlie Deschamps (Semetis) en David Grunewald (Pluginto AI) de impact van artificiële intelligentie op search marketing. Ontdek de belangrijkste inzichten over de evolutie van SEO, SEA en hoe jij je als marketeer kan voorbereiden.
-
Nieuw Client-Agency contract met inbegrip van het gebruik van AI
Als speler in de marketing- en communicatiesector is het essentieel om sterke relaties tussen merken en bureaus op te bouwen. Om aan deze behoefte te voldoen, hebben UBA en ACC, in samenwerking met advocatenkantoor AdaStone, een nieuw modelcontract ontwikkeld dat een solide basis biedt voor alle samenwerkingen op het gebied van communicatie. Dit contract heeft als doel de wederzijdse verplichtingen te verduidelijken, de bescherming van intellectuele eigendomsrechten te garanderen en het verantwoord gebruik van artificiële intelligentie (AI) te bevorderen.
-
80% van de merken willen weten hoe agentschappen AI gebruiken
Bijna twee derde van de merken (63%) maakt al gebruik van generatieve AI in hun marketingstrategieën, volgens nieuw onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA). Toch maken velen zich grote zorgen over het gebruik van deze technologie.