-
CIM breidt OOH-studie uit naar retail en innoveert met de integratie van wifi-data
Het CIM heeft de scope van zijn out-of-home-studie sinds dit najaar verbreed naar de retailsector. Naast de reclameborden op straat, in treinstations en in de metro, meet het voortaan ook digitale schermen in winkelcentra en verkooppunten. Met dank aan wifi-sensoren die het aantal voorbijgangers meten. Joëlle Defossez (foto), projectmanager bij het CIM, geeft uitleg.
-
Waarom is data protection cruciaal in de huidige tijd?
Aan het woord, Bart Van den Brande van Sirius Legal. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe persoonsgegevens correct en wettelijk beheren?”.
-
Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie
UBA stelt een reeks hulpmiddelen ter beschikking om marketing- en communicatieprofessionals te begeleiden bij het integreren en gebruiken van artificiële intelligentie (AI) binnen hun teams en organisaties. Gaande van online sessies tot Master Classes en guidelines. Ontdek wat UBA concreet voor jou in petto heeft.
-
Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?
Digitale reclame evolueert snel, vooral door strengere privacyregels en de afname van third-party cookies. AI speelt een cruciale rol bij het herdefiniëren van de connecties tussen merken en hun doelpubliek.
-
Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals
In een tijdperk waarin artificiële intelligentie (AI) marketing ingrijpend verandert, wordt gegevensbescherming steeds belangrijker. AI biedt mogelijkheden voor diepgaande personalisatie en optimalisatie van klantinteracties, maar brengt ook uitdagingen met zich mee op het gebied van naleving van wetgeving, cybersecurity en gebruikerservaring. Marketeers moeten daarom zorgvuldig navigeren in deze complexe omgeving om optimaal gebruik te maken van AI en tegelijkertijd de privacy van gebruikers te waarborgen.
-
Is jouw mediastrategie klaar voor een cookieloze wereld?
Afgelopen zomer kondigde Google een verrassend nieuwtje aan: third-party cookies zullen uiteindelijk niet worden afgeschaft. Zelfs als Google third-party cookies niet uitfaseert, doet dat niets af aan het feit dat de marketing- en communicatiesector op het gebied van privacy moet blijven nadenken over hoe gegevens veilig gebruikt kunnen worden om de juiste consumenten te bereiken. First-party data blijven een prioriteit. Tijdens de UBA Exchange Community van 16 oktober, deelden industrie-experts hun kennis en inzichten om samen met adverteerders een antwoord te formuleren op deze vraag: Hoe goed is jouw mediastrategie voorbereid op een wereld zonder cookies?
-
UMA Digital Benchmark: lokale video blijft groeien
In april publiceerde UBA de resultaten van de UMA-UBA Digital Benchmark 2023, een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association). De belangrijkste bevindingen: de steeds grotere rol van digitaal in de mediamix van adverteerders (37,2%) en de sterke groei van video, aangewakkerd door lokale spelers. Hoe zit het zes maanden later? Het tussentijds rapport van UMA biedt een inzicht in de cijfers van het eerste semester van 2024.
-
AI is een game changer voor search marketing
Op 3 oktober, tijdens de "Exchange Community Data & Technology", presenteerden Corentin Donneaux (Universem), Charlie Deschamps (Semetis) en David Grunewald (Pluginto AI) de impact van artificiële intelligentie op search marketing. Ontdek de belangrijkste inzichten over de evolutie van SEO, SEA en hoe jij je als marketeer kan voorbereiden.
-
Nieuw Client-Agency contract met inbegrip van het gebruik van AI
Als speler in de marketing- en communicatiesector is het essentieel om sterke relaties tussen merken en bureaus op te bouwen. Om aan deze behoefte te voldoen, hebben UBA en ACC, in samenwerking met advocatenkantoor AdaStone, een nieuw modelcontract ontwikkeld dat een solide basis biedt voor alle samenwerkingen op het gebied van communicatie. Dit contract heeft als doel de wederzijdse verplichtingen te verduidelijken, de bescherming van intellectuele eigendomsrechten te garanderen en het verantwoord gebruik van artificiële intelligentie (AI) te bevorderen.
-
80% van de merken willen weten hoe agentschappen AI gebruiken
Bijna twee derde van de merken (63%) maakt al gebruik van generatieve AI in hun marketingstrategieën, volgens nieuw onderzoek van de World Federation of Advertisers (WFA). Toch maken velen zich grote zorgen over het gebruik van deze technologie.
-
Hoe kan je data-analyse optimaliseren?
Aan het woord, Emilie Tibodo van L'Oréal. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe data krachtig visualiseren?"
-
Hoe AI marketing en communicatie transformeert
UBA biedt een brede waaier aan hulpmiddelen om marketing- en communicatieprofessionals te ondersteunen bij de implementatie en het gebruik van artificiële intelligentie (AI) binnen teams en organisaties. Ontdek wat we voor jou in petto hebben.
-
Het evenwicht tussen AI en de mens: de toekomst van retail
Artificiële intelligentie (AI) heeft een aanzienlijke impact op de retailsector. Het biedt innovatieve manieren om klantervaringen te verbeteren, operaties te optimaliseren, nieuwe inkomstenstromen te ontsluiten en groei te stimuleren. Terwijl retailers AI omarmen, ligt de uitdaging in het vinden van een balans tussen de technologische efficiëntie die AI biedt en de blijvende kracht van menselijke interactie. Iva Filipovic, Senior Experience Consultant bij Emakina, een EPAM company, deelt met ons de belangrijkste inzichten uit de whitepaper 'Retail revolution: powered by AI and spatial computing'.
-
Wat is een customer activation strategy en waarom is het belangrijk?
Aan het woord, Jonathan Wuurman van Actito. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe kan je jouw consumenten activeren met behulp van data en technologie?
-
Wat moet je weten over Google's nieuwe strategie met betrekking tot 3rd-party cookies?
Op 22 juli 2024 kondigde Google een verrassend nieuwtje aan, bijna vijf jaar na de introductie van de Privacy Sandbox: third-party cookies, die worden gebruikt om gebruikers op verschillende websites te volgen om gerichte advertenties te tonen, zullen uiteindelijk niet worden afgeschaft, en de prioriteit zal nu liggen op het 'versterken van de positie van gebruikers.
-
Hoe integreer je artificiële intelligentie succesvol in jouw team en organisatie?
Op 12 juni 2024, tijdens de Exchange Community Data & Technology, deelden Iva Filipović, Senior Experience Consultant bij Emakina, en David Grunewald, AI Strategist en trainer in digitale strategie, hun inzichten over de integratie van AI in marketing- en communicatieteams en organisaties. Deze experts bespraken met adverteerders de beste praktijken om optimaal gebruik te maken van AI en hoe je de uitdagingen die inherent zijn aan de implementatie ervan kan overwinnen.
-
Wat zijn de wettelijke en ethische uitdagingen van AI in contentcreatie?
Artificiële Intelligentie (AI) vestigt zich als een ware hefboom voor verandering, met name op het gebied van contentcreatie. Het gebruik ervan brengt echter belangrijke juridische en ethische uitdagingen met zich mee voor contentcreators en marketingmanagers, zoals bijvoorbeeld auteursrechten of persoonlijkheidsrechten. Ontdek hieronder waarmee je rekening moet houden.
-
De sleutels tot succes voor webshopoptimalisatie
Jaarlijks voert Becom, de Belgische e-commerce federatie, een onderzoek bij ongeveer 1000 consumenten om hun intenties, attitudes en verwachtingen ten opzichte van online winkelen te begrijpen: The Belgian Online Shopper Survey. Deze data werden gecombineerd met de inzichten van Hybrid die de afgelopen jaren meer dan 200 brands en omnichannelretailers in depth auditeerden op hun digitale marketingaanpak. De outcome? Een krachtig recept voor een succesvolle webshop. Ontdek de ingrediënten van Becom & Hybrid voor een beter presterende webshop.
-
Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?
Aan het woord, Damien D'Ostuni van Wavemaker Belgium. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe werken artificiële intelligentie en Machine Learning?"
-
Guidelines on artificial intelligence & communication
UBA en ACC stelden met 'Guidelines on artificial intelligence & communication' een document op met 10 principes waarmee agentschappen en merken aan de slag kunnen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. De voorgestelde richtlijnen zijn eenvoudig in de praktijk te brengen en vergroten het vertrouwen van zowel de klant als de consument.
-
Hoe UBA merken helpt met AI
Het toenemende gebruik van artificiële intelligentie in alle domeinen van marketing en communicatie zet zich onverminderd door. Daarom komt UBA via het initiatief 'AI for effective and trusted brands' met content en activiteiten om jou te helpen deze technologie correct te implementeren en te gebruiken voor de uitbouw van jouw merk.
-
Teams opleiden in AI is een prioriteit
Tim Colman, Head of Performance Campaigns & Innovation bij Proximus, werkte mee aan de ontwikkeling van AI-richtlijnen. In dit dubbelinterview met Louis Gheysens van StoryMe agency bespreekt hij de uitdagingen die verband houden met AI en het belang van het document 'Guidelines on artificial intelligence & communication'.
-
Wordt AI slimmer dan ons?
Op 25 april 2024 staat Pieter Abbeel , Professor UC Berkeley, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Technology! Hoe kan AI iets positiefs betekenen voor elk van ons? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Pieter live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day.
-
Hoe zet je in op data-driven marketingsucces?
Recent onderzoek van de WFA in samenwerking met dentsu bracht een onthutsende vaststelling aan het licht: hoewel veel van 's werelds toonaangevende adverteerders de juiste koers varen, kan amper 10% terugvallen op een allesomvattende datastrategie. In haar recentste rapport geeft de WFA advies over hoe bedrijven precies een succesvolle datamarketingstrategie kunnen nastreven, op maat van hun datamaturiteit.
-
De Digital Market Act (DMA) wordt deze week van kracht
Vanaf 6 maart voorkomt de nieuwe wet dat grote 'gatekeeper' platforms zoals Meta, Google of Amazon persoonlijke gegevens combineren tussen hun diensten of diensten van derden zonder toestemming van de gebruiker.
-
Wat zijn de technologische trends in 2024?
Eind 2023 was het overduidelijk dat artificiële intelligentie (AI) en digitale innovatie niet 'gewoon' waren gegroeid: ze hadden een heuse revolutie ontketend in de manier waarop we omgaan met technologie en zakendoen. De invloed van AI is zo alomtegenwoordig dat het eenvoudigweg niet mogelijk was om één technologische trend afzonderlijk te bespreken. Ontdek in exclusiviteit de belangrijkste bevindingen uit het trendrapport 'The technology trends that will shape 2024' van Emakina, an EPAM company.
-
De Data Protection Officer, een troef voor de relatie met uw consument
In het huidige digitale landschap zien bedrijven gegevensbescherming als een absolute prioriteit. De Data Protection Officer (DPO) vervult daarin een cruciale rol. Hij of zij waakt erover dat verordeningen die gegevensbescherming waarborgen zoals de GDPR worden nageleefd. Kom meer te weten over het belang van de DPO in een bedrijf.
-
Wat kan u van ons verwachten in 2024?
Ook in 2024 staat u wellicht voor een pak uitdagingen. UBA staat voor u klaar zodat u zich kan toeleggen op het uitbouwen van uw merk. U kan op ons rekenen voor inspiratie en ondersteuning.
-
Voorbij de hype: De toekomst van AI marketing in het post-ChatGPT tijdperk
Het is een feit dat de digitale marketeer van vandaag niet langer zweert bij koffie en creatieve brainstormsessies alleen. Nee, de nieuwe beste vriend van de content kunstenaar is een AI-assistent, en ChatGPT speelt daarin de hoofdrol.
Veel marketeers hebben de overstap naar AI gemaakt, maar sommigen blijven sceptisch en terughoudend. De vraag is niet of, maar wanneer zij de sprong wagen, want wie nu niet meedoet, loopt het risico dat concurrenten het voordeel van deze technologie wel zullen benutten. Na de initiële hype rond ChatGPT, is het nu tijd voor digitale marketeers om actie te ondernemen en gefocust te blijven. In deze snel veranderende wereld is stilstaan simpelweg geen optie. -
De nieuwe Europese AI Act
Nu verwacht wordt dat de Europse AI Act ergens in 2025 in werking zal treden, geven we hier in grote lijnen de opkomende regelgeving en de belangrijkste punten mee die u al kunt verwerken in uw communicatie- en marketingstrategieën in verband met het gebruik van AI.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 10
- Volgende pagina