-
De belangrijke stem van jongeren in het bestuur
Hoe kan governance bijdragen aan het laten horen van de stem van jongeren op de plekken waar het telt, vanuit een intergenerationeel perspectief? Deze vraag zal Vincent Truyens beantwoorden tijdens de 7de editie van de conferentie 'Orbit by PUB XP', op 20 november aanstaande. Als partner van het evenement geeft UBA 50 gratis plaatsen weg aan haar leden.
-
Hoe maakt u uw bedrijf aantrekkelijker?
Employer branding stelt bedrijven in staat de best mogelijke strategie te creëren om de juiste kandidaten aan te trekken waardoor de kandidaat-werknemers het bedrijf kunnen vinden dat het best aansluit bij hun verwachtingen.
-
UBA Trends Day: Trends in Branding. Storytelling for Influence
U werkt voor een merk. U bent zelf ook een merk. Storytelling is een erg krachtige business tool in dit digitale tijdperk en levert een meerwaarde voor zowel uw brand als uw personal branding.
-
Herbekijk de UBA Book it: Inclusieve Communicatie
Benieuwd naar wat Hanan Challouki over haar nieuwe boek 'Inclusieve Communicatie' verteld heeft. U kunt de opname van 14 juni 2021 hieronder bekijken.
-
Sparkle 15. Stevenen we af op boring or roaring twenties?
Kritisch maar optimistisch analyseren we enkele van de vele uitdagingen die ons post-corona wachten. Uitdagingen die draaien rond People, Planet en Prosperity.
-
Wat is ZMOT?
De term ZMOT werd bedacht door Google en staat voor het Zero Moment Of Truth. De term bestaat dus al enkele jaren maar is meer dan ooit relevant. ZMOT duidt immers een cruciale verandering aan in het digitale koopgedrag.
-
De transitie van de digitale marketing naar inhouse
De technologische ontwikkelingen binnen het marketingvakgebied volgen zich met rap tempo op. Robotisering en Artificial intelligence zijn keywords van het afgelopen jaar en betekenen eigenlijk dat er steeds minder menselijke factoren van invloed zijn op de marketing activiteiten. Dat betekent ook dat als u de kennis niet waarborgt binnen de eigen organisatie u uiteindelijk volledig afhankelijk wordt van externe partijen.
-
Verschuift programmatic advertising van bureau naar klantzijde?
Het inhouse organiseren van de digitale marketing operatie is een zeer actueel onderwerp binnen organisaties. Vorig jaar deed Inhousing.agency (voorheen Admanager) onderzoek in Nederland naar de trends en beweegredenen van inhousing (Inhousing Onderzoek 2020). Aansluitend op dit onderzoek werden de programmatic advertising activiteiten bij adverteerders in kaart gebracht.
-
UBA Podcast: Johan Claes (Stib/Mivb), een Employer Brand Builder
Johan Claes, Employer Branding & Sourcing Manager @MIVB-STIB, deelt zijn ervaring en geeft een zeer concreet antwoord op de vragen van Références over het concept 'employer brand'.
Wat is employer branding? Wanneer en hoe is dit concept ontstaan? Hoe zag een communicatiecampagne er destijds uit? Hoe bepaalt en beheert u het budget? Hoe meet u de resultaten? Via welke kanalen is conversie mogelijk? Hoe laat u HR en Marketing samenwerken? Waarom zou men aan employer branding doen? Hoe leidt de MIVB zijn campagnes dagelijks in goede banen? Wat staat er op het spel voor de toekomst? ...
Een interview van Alexandre Liégeois, Employer Branding Manager bij Références.
-
Gids voor diversiteit en representatie in de creatieve funnel (WFA)
WFA lanceerde een gids over hoe moet worden omgegaan met diversiteits- en representatiethema's doorheen het hele creatieve proces, gaande van het bepalen van de zakelijke en merkuitdagingen tot de evaluatie en analyse.
-
Nieuwe merkuitdagingen: hoe werkt u samen met uw reclamebureau voor nog meer creativiteit en betere prestaties?
COVID-19 is – sinds de komst van het internet – wellicht de grootste katalysator van verandering. Met welke nieuwe uitdagingen krijgen merken te maken? En reclamebureaus? En hoe kunnen we die uitdagingen samen aangaan?
-
Wat is een zebrabedrijf?
Een zebrabedrijf is de tegenhanger van de unicorn. Zebrabedrijven zijn zowel zwart als wit, en dragen zowel winst als het goede doel hoog in hun vaandel. Zebrabedrijven zoeken schaal in samenwerking met andere stakeholders en willen een maatschappelijke bijdrage leveren.
-
Marketingtalent zkt. bedrijf met een duidelijke purpose (WFA-onderzoek)
Vaak gaapt er een leemte tussen wat werknemers willen en wat werkgevers dénken dat werknemers willen. Bovendien zorgt onder andere ook COVID-19 ervoor dat mensen wereldwijd hun prioriteiten beginnen te herschikken. Een aantrekkelijk loon, extralegale voordelen en een goede werk-privébalans volstaan vaak niet meer voor bedrijven om de beste marketingtalenten aan te trekken.
-
Sparkle 14. Mensen en merken in tijden van verandering
"Ik ga tegendraads doen. In deze Sparkle die focust op verandering, sta ik graag even stil bij dingen die constant blijven", zegt Olivier Sepulchre, Marketing Director bij bpost.
-
Corporate wellbeing: 9 suggesties voor leidinggevenden
Het boek « Collega in hoofd en hart » toont hoe u uw verantwoordelijkheid als leidinggevende kan opnemen en kan bijdragen tot een warme en dynamische omgeving waar medewerkers echt betrokken zijn, met betere resultaten als rechtstreeks gevolg.
-
Advertiser & Agency. A love story? met Zehra Sayin (SPECIAL OLYMPICS) en Tomas Sweertvaegher (LDV)
Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.
-
Advertiser & Agency. A love story? met Florence Coppenolle (ENGIE) en Nancy Vanlerberghe (TBWA)
Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.
-
Werken met freelancers: welke voordelen heeft het en welke marcom skills zijn het meest gevraagd?
Het Unizo Freelancer Focus rapport van midden september, uitgevoerd bij 810 freelancers en bedrijven in België, toont een stijging aan van het aantal actieve freelancers. Lees meer over de 4 voornaamste redenen waarom bedrijven beroep doen op freelancers en voor welke skills.
-
Advertiser & Agency. A love story? met Ifke Nauwelaerts (LIDL) en Eva De Gendt (BBDO)
Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.
-
Advertiser & Agency. A love story? met Olivier Fontaine (Suzuki) en Alain Ollier (Bestseller)
Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.
-
Advertiser & Agency. A love story? met Tamara De Bruecker (MIVB) en Evert Vermeire (Mortierbrigade)
Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.
-
Advertiser & Agency. A love story? met Alice Thonnart (TEC) en Damien Ronday (Hungry Minds)
Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.
-
Marc Vossen: "Balancez vos ondes positives"
Dit najaar presenteert UBA een reeks digitale ontmoetingen met de auteurs van de nieuwste lading inspirerende marketinglectuur. Op 29 oktober stelt Marc Vossen, de CEO van Nostalgie, NRJ, Chérie, ... zijn boek "Balancez vos ondes positives" voor in een online meeting.
-
Mee met de nieuwe marcom boeken dankzij UBA Book it
Vivre en leader inspiré et inspirant, au boulot et au-delà. Op 29 oktober stelt Marc Vossen, de CEO van NGroup zijn boek "Balancez vos ondes positives" voor in een online meeting.
-
HR Content Marketing, een strategie om de kandidaten te verleiden?
In de rubriek 'Experten aan het woord' van de Harvard Business Review komt u erachter waarom HR-managers er goed aan zouden doen om contentstrategieën uit te werken, willen ze de juiste profielen aan boord halen. Wij bundelden de belangrijkste conclusies voor u.
-
Member Case: Securex spoort medewerkers aan om sportief uit hun kot te komen
Elk jaar lopen zo’n 50-tal werknemers van Securex mee met de 20 km van Brussel. Samen bewegen voor het goede doel is een goede gewoonte bij Securex. Maar door de coronacrisis werd de 20 km van Brussel afgelast. Om de goede gewoonte ook dit jaar te kunnen aanhouden, werd beroep gedaan op de Securex Stichting, in partnership met Rikolto, het vroeger Vredeseilanden, voor een creatief alternatief.
-
Sparkle 13. We hadden kunnen weten dat dit geen gewoon nummer zou worden.
Op de eerste redactievergadering, ergens eind januari, klonk het nochtans allemaal nog als een heel strak plan: ‘We maken een editie waarin Teams en Teamwork centraal staan. En die valt in de bus op het moment dat onze Rode Duivels de rest van Europa voetballes aan het geven zijn. Tous ensemble!’.
-
Tijdelijk versterking nodig in uw team? Ontdek onze nieuwe ledendienst Freelance Line
Onder de noemer UBA Care heeft UBA een reeks diensten die u op een gegeven moment van pas kunnen komen. Als UBA-lid kan u hier gratis gebruik van maken. Nieuwste telg in de reeks is 'Freelance Line'. Dankzij onze samenwerking met de organisatie The Maffia, deel van de Cronos Groep, kan u beroep doen op een tijdelijke medewerker. Zij hebben een database van 5.000 professionals, van community expert tot webdesigner.
-
Vier praktische tips om ‘Strategisch te Verbinden’ door interne communicatie
We vroegen aan Peter Op de Beeck wat zijn vier essentiële voorwaarden zijn voor interne communicatie die echt impact krijgt.
-
Vijf tips om uw 'ZOOM-vermoeidheid' aan te pakken
Voelt het alsof videocalls alle leven uit u zuigen? Bent u al die videovergaderingen en virtuele gesprekken zo beu als koude pap? U bent niet alleen.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina