-
Orbit by PUB XP op 20 november
Voor het zevende jaar op rij organiseert PUB haar jaarlijkse conferentie rond duurzame marketing en communicatie. Ontdek hieronder het programma.
Wist je dat UBA als partner van dit evenement 50 gratis toegangstickets weggeeft aan haar leden? -
De dubbele impact van DEI in advertising
Adverteerders die diversiteit hoog in het vaandel dragen, leveren een bijdrage aan een betere samenleving én mogen rekenen op een hoger marketingrendement. Een hoopvolle boodschap van specialist ter zake Isabel Massey (Diageo), die pleit voor een positieve wisselwerking tussen merken en media.
-
Het belang van showmanship in reclame
Een marketingonderzoeker gefascineerd door het menselijk brein. Zo kunnen we Orlando Wood het best omschrijven. Met zijn focus op showmanship advertising was hij de top of the bill van de UBA Media Date. We spraken ‘m na zijn presentatie.
-
Marketeers bezitten de superkracht om hun collega’s te vertellen wat de consument wil
Tom Denford is CEO van ID Comms, een wereldwijd actieve consultancyspeler die zich toelegt op media en advertising. Over het onderwerp duurzaamheid dat hij als spreker op de UBA Media Date mocht aansnijden, had hij ook na zijn passage op het podium nog heel wat te vertellen. Een boeiend gesprek over de spiegelfunctie van marketing, de gouden regel en de handige correlatie tussen verspilde energie en verspild geld.
-
Een recordeditie van de UBA Trends Day
Op donderdag 25 april openden we opnieuw de deuren van de ING Arena voor de UBA Trends Day. Meer dan 1.450 professsionals en 200 studenten waren aanwezig voor de inspirerende sessies van Erin Meyer, Pieter Abbeel, Livia Fioretti, Ken Hughes & Jesús Cochegrus. We blikken terug op een zeer geslaagde editie.
-
Drie paradoxen die het consumentengedrag beïnvloeden
Op 25 april 2024 staat Livia Fioretti, Director of Trend Methodology at TrendWatching, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Consumer Habits! Hoe zullen de consumer trends 2024 en de toekomst vormgeven? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Livia live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting. Mis deze kans niet.
-
Wat gaming je leert over customer engagement
Op 25 april 2024 staat Jesùs Cochegrus, topspreker in Latijns-Amerika, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Customer Engagement! Hoe kan je jouw bedrijfscultuur transformeren en uitgroeien tot een wendbare organisatie met leiders die weten hoe ze moeten winnen ? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Jesùs live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.
-
Het geheim van Netflix en innovatie
Op 25 april 2024 staat Erin Meyer, INSEAD-professor, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Leadership! Hoe kan je aan de hand van je bedrijfscultuur innovatie stimuleren? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Erin live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.
-
Taylormaking: een nieuw tijdperk voor moderne marketing
Op 25 april 2024 staat Ken Hughes opnieuw op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Hij veroverde vorig jaar onze harten en werd verkozen tot topspreker van de UBA Trends Day 2023. Het topic van zijn keynote van dit jaar? Trends in Branding! Hoe win je als merk de race naar relevantie en leg je een connectie met je consument? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om hem live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting. -
Welke UBA-events mag u in 2024 niet missen?
Noteer alvast de drie belangrijkste UBA evenementen in 2024 in uw agenda: UBA Trends Day (25/4), UBA Media Date (27/8) en UBA Xmas Lunch (12/12).
-
Een warme kerst voor 1 000 kansarmen
Na afloop van de UBA Xmas Lunch gaven we géén cadeau aan de deelnemers. Waarom? Simpel! We kozen ervoor om aan 1 000 kansarmen een lichtpuntje te bieden in de soms eenzame kerstperiode.
-
3 vragen aan Olivier François van Too Good To Go
Tijdens het Orbit by PUB XP* evenement op 19 oktober neemt Olivier François, Associate Director of Marketing voor Noord-Europa bij Too Good To Go, het woord. Volgens hem is het aan sterke bedrijven en merken om verandering teweeg te brengen in de wereld, omdat hun invloed veel groter is dan die van welke NGO dan ook.
-
De UBA Media Date als afsluiter van de zomer
Naar jaarlijkse gewoonte sloten we de zomer af met de UBA Media Date. Op donderdag 31 augustus verwelkomden we meer dan 350 professionals in Dolce La Hulpe voor een namiddag vol inspiratie.
-
Kan marketing de wereld redden? Thomas Kolster legt uit
Op 19 oktober staat Thomas Kolster, Mr Goodvertising en marketingactivist, op het podium van het Orbit by PUB XP* evenement. Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. Het onderwerp van dit jaar? Consumentengedrag. Willen uw klanten duurzame en lokale producten? Wat houdt een duurzame consument bezig? Hoe is het consumptiegedrag veranderd? En vooral: hoe (niet) communiceren over duurzaamheid? Oftewel: Consumer behaviour in a green economy.
Hieronder alvast een voorproefje waarover Thomas Kolster het op 19 oktober zal hebben. -
Hoe beoordeelden de deelnemers de UBA Trends Day 2023?
Bijna 1.400 professionals genoten van een inspirerende dag in Paleis 12 van Brussels Expo. Graag delen wij met u de voornaamste resultaten uit de tevredenheidssurvey.
-
Bruce Turkel in de Top 30 Global Gurus List 2023
Bruce Turkel, één van onze keynote sprekers van de UBA Trends Day, veroverde recent een plaats in de Top30 Global Gurus 2023.
-
Dit was de UBA Trends Day 2022
Op 17 maart 2022 brachten we een innovatieve digitale UBA Trends Day. Meer dan 1.300 deelnemers waren op post voor de inspirerende sessies van Crystal Washington, Benedict Evans, Vicki Loomes, Matt Brittin, Neil Deshmukh en Paul Polman. Bekijk hier de samenvatting van Peter Hinssen.
-
UBA Trends Day: Consumer Trends. Innovating in the Era of Purpose
Consumententrends die merken en bedrijven munitie geven om dubbel en dik in te zetten op authenticiteit en verantwoordelijkheidszin.
-
UBA Trends Day: Trends in Business Philosophy. Say Goodbye to Old Self-evident Truths
Anders pleit voor anders denken, waarbij we verder kijken dan onze persoonlijke ervaringen en niet alleen luisteren naar wat we graag horen. In 2020 zijn we wakker geworden uit een slaap die 50 jaar duurde.
-
UBA Trends Day: Trends in AI. Using Technology to have Social Impact
“Het is mijn grote droom om met technologie de wereld te veranderen. Ten goede te veranderen. Voor alle mensen, waar dan ook. Wie ze ook zijn. Hoe rijk of hoe arm ze ook zijn. Ik wil het verschil maken.” Dixit Deshmukh.
-
Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg
In samenwerking met de advocatenassociatie AdaStone bieden wij onze leden-adverteerders gratis eerstelijns juridisch advies.
-
UBA Trends Day: Trends in Branding. Storytelling for Influence
U werkt voor een merk. U bent zelf ook een merk. Storytelling is een erg krachtige business tool in dit digitale tijdperk en levert een meerwaarde voor zowel uw brand als uw personal branding.
-
Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten
Na één jaar uitstel zullen de Olympische Spelen deze zomer doorgaan in Tokyo van 23 juli tot en met 8 augustus, maar zonder buitenlandse toeschouwers. De beleving ervan zal noch voor de atleten, noch voor ons hetzelfde zijn als voordien. De regels die door adverteerders en creatieve agentschappen moeten worden gerespecteerd in het kader van hun commerciële communicatiecampagnes blijven echter ongewijzigd. Tijd dus voor een korte opfrissing.
-
UBA lanceert guideline voor het organiseren van virtuele evenementen
Het organiseren van virtuele evenementen is vandaag de normale gang van zaken. Maar hoe maakt u een succesverhaal van uw virtueel evenement?
-
Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom
Herinnert u zich nog die iconische televisiereclames waar we als kinderen zo dol op waren? Die campagnes waren zo creatief dat ze u deden dromen van een job in de reclame. Dat is wel al eventjes geleden, van toen de dieren nog spraken. Vermoedelijk hebt u al een hele poos geen écht goeie reclameboodschap meer gezien, op die glamoureuze Cannes-compilaties na dan.
-
Seth Godin, the number one thought leader in marketing
Seth Godin. Beter bekend als 'The Godfather of Modern Marketing'. Hij is de enige echte goeroe die iedere MarCom professional gezien moet hebben. En dat kan dit jaar op 18 maart tijdens de UBA Trends Day.
-
Herbekijk de UBA Webinar: KPI's & ROI's voor events
Om de ROI van een evenement te berekenen moet u starten met het vastleggen van duidelijke KPI's. Bent u ook benieuwd hoe u hiermee aan de slag kunt gaan? Luister dan zeker naar deze webinar van Christine Merckx, hoofd van het expertisecentrum Publieke Impact van Karel De Grote Hogeschool.
-
De Prosumers van Havas delen een 'meaningful' visie over sport
Havas ondervraagt sinds 2005 op regelmatige basis de ‘Prosumers’ – die invloedrijke consumenten die tussen 20 en 30% van de bevolking op elke markt vertegenwoordigen.
-
Wat is CERM?
CERM is de afkorting voor COVID Event Risk Model. Het CERM helpt organisatoren van evenementen en lokale besturen om het veiligheidsrisico van een evenement in kaart te brengen en te evalueren onder welke voorwaarden het evenement veilig kan doorgaan om besmetting te voorkomen.
-
Videogames en e-sport als communicatiekanaal
Onderzoeksbureau Newzoo voorspelt tegen eind 2023 een omzet van meer dan 200 miljard dollar.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina