-
UBA lanceert gloednieuwe podcastreeks CMO voices
Vandaag lanceert UBA in samenwerking met Trustmedia een nieuwe podcastreeks, genaamd CMO voices. Het concept? Innoverende en inspirerende CMO’s aan het woord.
-
Welke aflevering uit onze podcast 'Game Changers' hebt u gemist?
In deze podcast reeks kan u luisteren naar de gesprekken die we hadden met UBA-leden die elk op hun eigen manier het verschil maken en een belangrijke rol spelen, op communicatief en maatschappelijk vlak in deze steeds verder evoluerende digitale wereld vol uitdagingen.
-
Aude Mayence, Delhaize, een Game Changer
"Beter eten, beter bewegen" is ongetwijfeld het leidmotief van Aude Mayence, Vice-President Marketing en Digital bij Delhaize. In deze aflevering presenteert ze haar visie op de toekomst van retail en hoe Delhaize innoveert om nieuw consumentengedrag en de uitdagingen van duurzaamheid te ondersteunen.
-
UBA Podcast: Zehra Sayin, Special Olympics, een Game Changer
Zehra Sayin is Chief Marketing Officer van Special Olympics. Haar dynamiek is feilloos in het aanmoedigen van atleten met een verstandelijke beperking en haar organisatie die sport promoot als een vector van sociale inclusie. In deze aflevering heeft ze het over hoe ze haar sponsors activeert voor het goede doel, de digitale kansen en de moeilijkheden bij het vinden van mediapartners.
-
UBA Podcast: Frédéric Martins, ING, een Game Changer
Frédéric Martins is Head of Media bij ING België. In deze podcast vertelt hij over de kracht en de uitdagingen van digital in de banksector. Frédéric vertelt hoe ING zijn rol als Game Changer waarmaakt door het aanbieden van nieuwe diensten en een geoptimaliseerde gebruikerservaring aan de twee miljoen digitale gebruikers. Hij spreekt ook over zijn engagement binnen ING global om het digitale niveau van de groep te verhogen en over de uitdaging van digitale media in het licht van het einde van de 3rd party cookies.
-
UBA Podcast: Valérie Morfitis, Unilever, een Game Changer
Na de digitale dynamiek te hebben aangezwengeld bij Unilever België, is Valérie Morfitis sinds een jaar Global Media Director van de groep. Dit is een gelegenheid om met haar van gedachten te wisselen over de nieuwe kansen die digitale kanalen, zoals e-gaming en platforms voor de levering van fastfood, bieden. We zullen het ook hebben over hoe Unilever actief betrokken is bij maatschappelijke uitdagingen zoals duurzaamheid, diversiteit en inclusie.
-
UBA Podcast: José Fernandez, D'Ieteren, een Game Changer
José Fernandez is Chief Customer Experience Officer bij D'Ieteren. Hij zal het hebben over de uitdagingen in de automobielsector op vlak van mobiliteit en de snelle technologische evoluties. De technologie heeft een impact op de consument, niet alleen wanneer hij de auto bestuurt maar ook bij het nemen van de beslissing van de aankoop van een wagen.
-
UBA Podcast: Sylvie Vandevelde, Itsme®, een Game Changer
In deze aflevering legt Sylvie Vandevelde, Head of Marketing en Communicatie bij Itsme®, uit hoe digitale identiteit een impact heeft op marketing en de maatschappij. Met haar menselijke benadering van technologie, spreekt ze ook over digitale inclusie.
-
UBA Podcast: Johan Claes (Stib/Mivb), een Employer Brand Builder
Johan Claes, Employer Branding & Sourcing Manager @MIVB-STIB, deelt zijn ervaring en geeft een zeer concreet antwoord op de vragen van Références over het concept 'employer brand'.
Wat is employer branding? Wanneer en hoe is dit concept ontstaan? Hoe zag een communicatiecampagne er destijds uit? Hoe bepaalt en beheert u het budget? Hoe meet u de resultaten? Via welke kanalen is conversie mogelijk? Hoe laat u HR en Marketing samenwerken? Waarom zou men aan employer branding doen? Hoe leidt de MIVB zijn campagnes dagelijks in goede banen? Wat staat er op het spel voor de toekomst? ...
Een interview van Alexandre Liégeois, Employer Branding Manager bij Références.
-
UBA Podcast: Eric Lauwers (Arvesta), een Game Changer
Eric Lauwers is CEO van Arvesta, de grootste full-service partner van de Belgische boer en tuinder, bij consumenten ook bekend via de AVEVE-winkels. Eric begon zijn carrière bij Mars, en was vervolgens werkzaam bij Nutricia, Palm en Interbrew. Change management en people development is de rode draad in zijn loopbaan.
Hij begeleidde Arvesta in een volledig veranderingsproces wat uiteindelijk leidde tot de creatie van de nieuwe groep. Zijn advies aan marketeers: 'blijf consistent; sterke merken zijn consistente merken'.
-
UBA Podcast: Wouter Torfs (Schoenen Torfs), een Game Changer
Wouter Torfs is CEO van Schoenen Torfs. Het familiebedrijf heeft als missie om 'mensen sterk in hun schoenen te zetten', en dat geldt zowel voor de klanten als voor de medewerkers. Zij zetten consequent in op medewerkers en bedrijfscultuur wat een solide basis vormt voor een duurzame expansie. Schoenen Torfs is dan ook meermaals verkozen tot 'Beste Werkgever' in België en in 2019 zelfs als 'Great Place to Work' in Europa. Zijn advies voor marketeers: kom vanachter uw bureau, ga op de winkelvloer staan en voel aan de lijve wat uw klant wilt.
-
UBA Podcast: Marleen Vaesen (Van de Velde), een Game Changer
Marleen Vaesen is CEO van de lingeriegroep Van de Velde, bekend van merken zoals Marie Jo en Prima Donna. Zij lanceerde in het begin van haar carrière Always bij P&G en bij Sara Lee was zij o.a. verantwoordelijk voor de lancering van Senseo. Zij gelooft in bedrijven met een duidelijke visie, en in consistente merken. Zij geeft marketeers het advies om duidelijke, niet te complexe boodschappen te verwoorden voor de consument.
-
UBA Podcast: Davy De Vlieger (GBfoods), een Game Changer
Davy De Vlieger is General Manager van GBfoods, voedingsbedrijf met bekende merken zoals Devos Lemmens, Liebig, Royco, V8, enzovoort. 85% van de huishoudens in België hebben minimum een van de GBfoods producten in huis. Hun motto: 'celebrating local flavours". Davy begon zijn carrière bij P&G en was vervolgens General Manager bij Omega Pharma. Zijn motto: vermijd complexiteit, vereenvoudig uw boodschap en maak het begrijpelijk voor de consument.
-
UBA Podcast: Patrick Kindt (KBC), een Game Changer
Patrick Kindt is Marketing en Communicatie Directeur bij KBC Bank en verzekeringen. KBC was tot hiertoe -reeds 30 jaar- zijn enige werkgever. Patrick geeft inzicht in de marketing uitdagingen van een bank. Bedrijfscultuur is voor hem essentieel omdat dt de onderbouw is voor alle communicatie. Zijn advies: ga verder op uw buikgevoel en experimenteer.
-
UBA Podcast: Tamara De Bruecker (MIVB-STIB), een Game Changer
Tamara De Bruecker is Senior Vice President Marketing, Sales en Netwerk bij de MIVB-STIB. Zij begon haar carriere bij P&G waar zij 20 jaar bleef. Marketing is voor haar impact hebben op wat voor mensen belangrijk is in hun dagelijks leven. Haar advies: toon passie en energie voor waar je mee bezig bent.
-
UBA Podcast : Bart Claes (CRG), een Game Changer
Bart Claes is CEO van het kledingbedrijf 'CRG' (Claes Retail Group), bekend van de merken JBC en Mayerline. Van de groep FNG nam hij recent ook het modemerk CKS en de kindermerken Fred & Ginger en Baker Bridge over. Bart is een dynamische merkenbouwer en is tevens een van de eerste retailers die het belang van CRM en data inzag. Hij benadrukt het belang van dicht bij jezelf te blijven, authentiek te zijn en dat elk merk zijn eigen DNA moet bewaken en bewaren.
-
UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer
Luc Suykens is Harley Procter Brand Vice President bij Procter & Gamble en aldus verantwoordelijk voor Marketing in België, Nederland en Frankrijk. Hij is al meer dan 30 jaar actief binnen P&G in verschillende marketing functies. Zijn samenwerking tussen Pampers en Unicef is wereldwijd geïmplementeerd. Ook zijn model voor lokale marketing is wereldwijd overgenomen. Luc's advies aan collega's: spendeer meer tijd met je consument.
-
UBA Podcast : Marc Michils (Kom op tegen Kanker), een Game Changer
Marc Michils is Algemen Directeur van 'Kom op tegen Kanker'. Hij werkte heel zijn carrière bij reclamebureaus (BBD0, Quattro, Saatchi) en maakte in 2013 de switch naar non-profit. Hij benadrukt dat strategie ook 'doen' is en niet alleen 'denken' en geeft ons inzicht in de manier waarop hij van Kom op tegen Kanker een sterk merk maakte. Hij adviseert marketeers om de gedrevenheid van de organisatie, haar medewerkers en haar merken emotioneel te vertalen naar de doelgroep.
-
UBA Podcast: Lieve Pattyn (EG), een Game Changer
Lieve Pattyn is Marketing Directeur bij 'EG', farmaceutisch bedrijf en marktleider op het gebied van generische geneesmiddelen in België. Lieve begon haar carrière bij P&G in Brussel en New York. Vervolgens was ze actief in marketing bij Omega Pharma. Binnen de sterk gereguleerde farma sector, waar rationele marketing campagnes troef zijn, overtuigde zij EG om met de klanten te communiceren op een meer emotioneel niveau. Zij gelooft sterk in 'purpose' en is een adept van het motto van Simon Sinek 'Start with why'.
-
UBA Podcast: Jeroen Bronselaer (Telenet), een Game Changer
Jeroen Bronselaer is Senior Vice President Residential Marketing bij Telenet. Gebaseerd op zijn jarenlange ervaring geeft hij ons een inzicht in de do's en dont's bij productlanceringen. Hij pleit voor merken en bedrijven die end-to-end consistent tonen waar ze voor staan, die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en die standpunten durven innemen.