Academy > E-commerce & Sales

Master Classes

Training 24/7

Instore communication

Instore communication

Hoe overtuig je je shoppers met sterke instore communicatie?

Lees meer
E-commerce advertising

E-commerce advertising

Hoe zet ik shoppable ads, social commerce en promotie in?

Lees meer
E-commerce legal

E-commerce legal

Aan welke wettelijke en administratieve verplichtingen moet mijn webshop voldoen?

Lees meer
E-commerce marketplaces

E-commerce marketplaces

Hoe verkoop en adverteer ik op online marktplaatsen?

Lees meer
Direct-to-consumer E-commerce

Direct-to-consumer E-commerce

Hoe een eigen E-commerce business opzetten en beheren?

Lees meer
E-commerce basics

E-commerce basics

Wat moet u weten als u een e-business opzet?

Lees meer
Category Management

Category Management

Hoe bouw ik een merk in de winkel?

Lees meer

News

  1. E-commerce Logistics

    Waarom logistiek het meest essentiële onderdeel van uw bedrijf is

    • 08-09-23

    “In de wereld van E-commerce draait alles om het waarmaken van klantenbeloften. Het is de kern van elk succesvol bedrijf in deze sector, en snelheid is daarbij de sleutel tot succes”, zegt Geert Verbelen, zelfstandig adviseur last mile en Project Lead bij VIL (Flanders Innovation Cluster for Logistics). Meer weten over E-commerce Logistics? Neem deel aan de Master Class van Geert Verbelen en Karin Enzlin op woensdag 8 november. 

    Lees meer over "Waarom logistiek het meest essentiële onderdeel van uw bedrijf is"
  2. Customer Service

    Klant of geen klant: de cruciale rol van contact

    • 24-08-23

    “In de wereld van E-commerce speelt klantencontact een essentiële rol bij het bepalen van de waarde van een klant en het bevorderen van loyaliteit ”, zegt Hans Cleemput, director van Customer Contact, de toonaangevende associatie in België voor klantendiensten, customer experience afdelingen en customer contactcenters. Meer weten over E-commerce Customer Service? Neem deel aan de Master Class van Hans Cleemput en Kim Severey op woensdag 4 oktober. 

    Lees meer over "Klant of geen klant: de cruciale rol van contact"
  3. E-commerce

    Bent u mee met E-commerce?

    • 07-08-23

    E-commerce is niet meer weg te denken uit de verkoopstrategie van de meeste bedrijven. Ontdek de resultaten van enkele belangrijke studies en hoe u op vlak van E-commerce uw kennis verder kan aanscherpen.

    Lees meer over "Bent u mee met E-commerce?"
  4. Online shopping

    9 op 10 Belgen koopt online en doet dit meestal bij dezelfde 3 webshops

    • 03-08-23

    9 op 10 Belgen tussen 18 en 70 kocht het afgelopen jaar minstens 1 keer iets online. 7 op 10 doet dit meestal bij dezelfde drie webshops voor een bepaald product en wil beloond worden voor de aanmaak van een account. Dit blijkt uit een bevraging van Ipsos, in opdracht van de handelsfederatie Comeos, bij 2000 Belgen. 

    Lees meer over "9 op 10 Belgen koopt online en doet dit meestal bij dezelfde 3 webshops"
  5. E-commerce Barometer

    Een extra kijk op de resultaten van de E-commerce Barometer

    • 27-06-23

    Uit de E-commerce barometer van BeCommerce & SafeShops blijkt dat E-commerce blijft doorgroeien. In 2022 waren de Belgische webshops goed voor een omzet van 13,8 miljard euro, een groei van 18% ten opzichte van 2021. We stelden enkele bijkomende vragen aan Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce & SafeShops.

    Lees meer over "Een extra kijk op de resultaten van de E-commerce Barometer"
  6. Online shopping

    E-commerce: de beste manier om de technologische revolutie te omarmen

    • 09-06-23

    In de steeds evoluerende digitale wereld van E-commerce is het van essentieel belang om de juiste strategieën te hanteren om succesvol te zijn. Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce/SafeShops, de Belgische E-commerce federatie, geeft enkele tips voor webshopondernemers.

    Lees meer over "E-commerce: de beste manier om de technologische revolutie te omarmen"
  7. Online shopping

    De lancering van 'Empowering your E-commerce'

    • 29-05-23

    De UBA lidbedrijven kwamen expliciet met de vraag naar opleidingen en advies rond E-commerce. Met dit initiatief willen we tegemoet komen aan de noden van onze leden en hen helpen groeien in dit thema. Dit zowel voor bedrijven die hun eerste stappen zetten in E-commerce als bedrijven die al langer online verkopen.

    Lees meer over "De lancering van 'Empowering your E-commerce'"
  8. Online shopping

    Belgen blijven massaal online kopen

    • 17-05-23

    De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.

    Lees meer over "Belgen blijven massaal online kopen"