Academy > E-commerce & Sales
Master Classes
Training 24/7
E-commerce legal
Aan welke wettelijke en administratieve verplichtingen moet mijn webshop voldoen?
News
-
Waarom logistiek het meest essentiële onderdeel van uw bedrijf is
“In de wereld van E-commerce draait alles om het waarmaken van klantenbeloften. Het is de kern van elk succesvol bedrijf in deze sector, en snelheid is daarbij de sleutel tot succes”, zegt Geert Verbelen, zelfstandig adviseur last mile en Project Lead bij VIL (Flanders Innovation Cluster for Logistics). Meer weten over E-commerce Logistics? Neem deel aan de Master Class van Geert Verbelen en Karin Enzlin op woensdag 8 november.
-
Klant of geen klant: de cruciale rol van contact
“In de wereld van E-commerce speelt klantencontact een essentiële rol bij het bepalen van de waarde van een klant en het bevorderen van loyaliteit ”, zegt Hans Cleemput, director van Customer Contact, de toonaangevende associatie in België voor klantendiensten, customer experience afdelingen en customer contactcenters. Meer weten over E-commerce Customer Service? Neem deel aan de Master Class van Hans Cleemput en Kim Severey op woensdag 4 oktober.
-
Bent u mee met E-commerce?
E-commerce is niet meer weg te denken uit de verkoopstrategie van de meeste bedrijven. Ontdek de resultaten van enkele belangrijke studies en hoe u op vlak van E-commerce uw kennis verder kan aanscherpen.
-
9 op 10 Belgen koopt online en doet dit meestal bij dezelfde 3 webshops
9 op 10 Belgen tussen 18 en 70 kocht het afgelopen jaar minstens 1 keer iets online. 7 op 10 doet dit meestal bij dezelfde drie webshops voor een bepaald product en wil beloond worden voor de aanmaak van een account. Dit blijkt uit een bevraging van Ipsos, in opdracht van de handelsfederatie Comeos, bij 2000 Belgen.
-
Een extra kijk op de resultaten van de E-commerce Barometer
Uit de E-commerce barometer van BeCommerce & SafeShops blijkt dat E-commerce blijft doorgroeien. In 2022 waren de Belgische webshops goed voor een omzet van 13,8 miljard euro, een groei van 18% ten opzichte van 2021. We stelden enkele bijkomende vragen aan Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce & SafeShops.
-
E-commerce: de beste manier om de technologische revolutie te omarmen
In de steeds evoluerende digitale wereld van E-commerce is het van essentieel belang om de juiste strategieën te hanteren om succesvol te zijn. Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce/SafeShops, de Belgische E-commerce federatie, geeft enkele tips voor webshopondernemers.
-
De lancering van 'Empowering your E-commerce'
De UBA lidbedrijven kwamen expliciet met de vraag naar opleidingen en advies rond E-commerce. Met dit initiatief willen we tegemoet komen aan de noden van onze leden en hen helpen groeien in dit thema. Dit zowel voor bedrijven die hun eerste stappen zetten in E-commerce als bedrijven die al langer online verkopen.
-
Belgen blijven massaal online kopen
De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.