Hoe ontwerpt u in amper 2,5 uur richtlijnen die uw copywriters echt helpen?
-
Online
-
13:30 - 16:30
-
Programma
Sarah C.R. Claeys , Director Content Strategy Emakina/Epam -
Inleiding
- Welkom op de workshop
- Voorstelling van de spreker
- Technische uitleg over MIRO (hoe reageren of vragen stellen)
- Scan de QR-code voor een ijsbreker (Sli.do: poll: wat is de reden dat u deze workshop volgt?)
-
Theorie
- Een veel voorkomende definitie van “tone of voice”
- Waarom is het belangrijk (overzicht van de impact op merkperceptie en klantrelaties)
- Een snelle Sli.do Q&A: heeft uw bedrijf momenteel TOV-richtlijnen op papier staan?
-
Workshop Deel 1: oefeningen
Wat we in deze oefeningen zullen doen
- Oefening 1: (Miro) stel uzelf in de plaats van een copywriter
- Conclusies op post-its
- Oefening 2: (Miro) stel uzelf in de plaats van een copywriter
- Conclusies op post-its
De post-its verzamelen om frequente problemen met TOV-richtlijnen te identificeren
-
Pauze
-
Theorie: 3 stappen
De 3 stappen naar TOV-richtlijnen die werken
- Stap 1: perfectie identificeren
- Stap 2: de richtlijnen reverse-engineeren
- Stap 3: testen en bijschaven
-
Workshop Deel 2: Oefeningen
Wat we in deze oefeningen zullen doen
- Oefening 1: (Miro) zoek een stukje copywriting (minstens 15 lijntjes) dat voor u de perfectie belichaamt
- Oefening 2: (Miro) beschrijf tot in detail wat de tekst in uw ogen perfect maakt
- Oefening 3: (Miro) distilleer regels uit uw beschrijving, en vergelijk ze met uw bestaande regels
- Oefening 4: (Miro) geef uw richtlijnen aan iemand anders in de groep en vraag ze een tekstje te schrijven
- Oefening 5: (Miro) op basis van wat u ziet, hoe kunt u uw richtlijnen bijschaven?
-
Besluit
- Laatste Q&A
- Sli.do: poll: Ziet u in hoe u deze regels op uw eigen merk zou kunnen toepassen?
- Korte samenvatting
-
- Beginner
- Online Master Class
- B2C
- Content
- B2B