UBA logo

AI for effective and trusted brands

Artificiële intelligentie transformeert snel de manier waarop marketingverantwoordelijken hun strategieën en operaties vormgeven, waardoor de efficiëntie en productiviteit van hun communicatiecampagnes worden verbeterd. Daarom biedt UBA een breed scala aan inhoud en activiteiten over dit onderwerp, waaronder gidsen voor optimaal gebruik van AI, trainingen over praktische aspecten, wettelijke en regelgevende kaders, en tal van artikelen. Het doel is om merken te helpen AI te benutten om sterker te worden en meer vertrouwen te winnen bij hun publiek.

Artificial intelligence.jpg

Guidelines on artificial intelligence & communication

Dit document benadrukt 10 principes die door bureaus en merken in overweging moeten worden genomen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. Het zijn praktische richtlijnen om het vertrouwen van klanten en consumenten te vergroten.

Download de guideline

Master Classes Artificiële Intelligentie

Duik meteen in de wereld van artificiële intelligentie met UBA. Ontdek ons exclusieve aanbod aan trainingen om AI op een effectieve en verantwoorde manier te beheersen. Onze sessies behandelen essentiële toepassingsgebieden van AI in marketing: de wettelijke en ethische aspecten, het genereren van tekst en beelden, en de best practices voor een succesvolle implementatie.

AI_60 minutes_crop.png

Client-agency contract met betrekking tot het gebruik van AI

In de marketing- en communicatiesector is het bouwen van sterke relaties tussen merken en bureaus essentieel. Om aan deze behoefte te voldoen, hebben UBA en ACC, in samenwerking met advocatenkantoor AdaStone, een nieuw modelcontract ontwikkeld dat een solide basis biedt voor alle communicatiepartnerschappen. Dit contract heeft als doel de wederzijdse verplichtingen, de bescherming van intellectuele eigendomsrechten en het verantwoord gebruik van artificiële intelligentie (AI) te verduidelijken.

client agency contract new

Onze Artificiële intelligentie expert is Grégory

Grégory begeleidt de leden van UBA bij het verkennen en begrijpen van boeiende thema's zoals content, technologie en data. Sinds zijn komst naar UBA in 2016 brengt hij uitgebreide expertise mee dankzij zijn ervaring als strateeg en projectmanager digitale projecten voor grote merken en accounts.

Grég.jpg
Data & Technology Content Privacy Artificial Intelligence

Kennis & inzichten

  1. Zes risico’s voor intellectuele eigendom bij gebruik van GenAI in marketing

    De bezorgdheid van marketeers over intellectuele eigendom (IE) en auteursrechten verhindert ...
    14 februari 2025
    News
    IPriskMarketing.jpg
  2. Is 2025 het jaar waarin AI mainstream gaat?

    Op 20 maart 2025 staat Peter Hinssen opnieuw op het podium van de UBA Trends Day. Het topic ...
    28 januari 2025
    News
    Peter oranje.png
  3. AI: naar meer autonomie en vertrouwen

    Tijdens de '60 minutes'-sessie op 22 januari presenteerde Tom Ghelen, EMEA Technology Innova...
    23 januari 2025
    News
    Tom Ghelen.jpg
Ontdek alle artikelen

Master Classes

  1. Legal implications of AI for marketeers

    Hoe werken in overeenstemming met artificiële intelligentie?

    Online Dutch
    le droit.jpg
    Show event
  2. Website content creation with AI

    Hoe schrijf je copy voor je website met behulp van ChatGPT?

    Online English
    content marketing.jpg
    Show event
  3. AI for the creation of visual content

    Hoe kun je afbeeldingen creëren en aanpassen met AI?

    Online English
    AI.jpg
    Show event
Ontdek alle Master Classes

Blijf op de hoogte over Artificiële intelligentie

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden