UBA logo

Content

Content, of het nu gaat om krachtige advertenties, blogposts of website-inhoud, speelt een cruciale rol bij het opbouwen en versterken van merken. Het bevordert authentieke verbindingen met consumenten en versterkt hun loyaliteit. In een omgeving die rijk is aan content, is het essentieel om relevante en impactvolle boodschappen te creëren die voldoen aan de verwachtingen van consumenten en tegelijkertijd de marketingdoelstellingen ondersteunen. Bij UBA ondersteunen we merken door hen middelen, best practices en inzichten te bieden om hen te helpen opvallen en hun doelgroep te betrekken.

journalism_content-Marketing.jpg

Guidelines on artificial intelligence & communication

Dit document benadrukt 10 principes die door bureaus en merken in overweging moeten worden genomen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. Het zijn praktische richtlijnen om het vertrouwen van klanten en consumenten te vergroten.

Download de guideline

Aanbevelingen voor influencers

Influencers spelen een steeds belangrijkere rol in de promotie van merken. Daarom biedt de Raad voor Reclame, in samenwerking met UBA en andere spelers in de sector, aanbevelingen voor een betere identificatie van commerciële communicatie. Deze richtlijnen zijn bedoeld om merken, influencers en consumenten beter te beschermen en tegelijkertijd meer transparantie in reclameboodschappen te waarborgen. 

influencer.jpg

Client-agency contract met betrekking tot het gebruik van AI

In de marketing- en communicatiesector is het bouwen van sterke relaties tussen merken en bureaus essentieel. Om aan deze behoefte te voldoen, hebben UBA en ACC, in samenwerking met advocatenkantoor AdaStone, een nieuw modelcontract ontwikkeld dat een solide basis biedt voor alle communicatiepartnerschappen. Dit contract heeft als doel de wederzijdse verplichtingen, de bescherming van intellectuele eigendomsrechten en het verantwoord gebruik van artificiële intelligentie (AI) te verduidelijken.

client agency contract new

Onze Content expert is Grégory

Grégory begeleidt de leden van UBA bij het verkennen en begrijpen van boeiende thema's zoals content, technologie en data. Sinds zijn komst naar UBA in 2016 brengt hij uitgebreide expertise mee dankzij zijn ervaring als strateeg en projectmanager digitale projecten voor grote merken en accounts.

Grég.jpg
Data & Technology Content Privacy Artificial Intelligence

Kennis & inzichten

  1. Het social-first tijdperk en wat het betekent voor merken in 2025

    Sociale media werden lange tijd gezien als een distributiekanaal – gewoon een extra pl...
    10 maart 2025
    News
    TrendsSocilaMedia2025.jpg
  2. Zes risico’s voor intellectuele eigendom bij gebruik van GenAI in marketing

    De bezorgdheid van marketeers over intellectuele eigendom (IE) en auteursrechten verhindert ...
    14 februari 2025
    News
    IPriskMarketing.jpg
  3. ACC brengt ‘How to build a successful influencer campaign’ uit

    Deze whitepaper is bedoeld als een uitgebreide gids voor het bouwen van succesvolle influenc...
    27 januari 2025
    News
    ACC-Influencer.jpg
Ontdek alle artikelen

Master Classes

  1. Legal implications of AI for marketeers

    Hoe werken in overeenstemming met artificiële intelligentie?

    Online Dutch
    le droit.jpg
    Show event
  2. Website content creation with AI

    Hoe schrijf je copy voor je website met behulp van ChatGPT?

    Online English
    content marketing.jpg
    Show event
  3. AI for the creation of visual content

    Hoe kun je afbeeldingen creëren en aanpassen met AI?

    Online English
    AI.jpg
    Show event
Ontdek alle Master Classes

Training 24/7

Content marketing strategy

Wat is het belang van content marketing en hoe bouw je een strategie uit?

Why content marketing 1.png

Content creation

Hoe creëer je geslaagde content?

Content-creation_1.png

Influencer marketing

Wat is influencer marketing en waarom integreer je het best in jouw merkstrategie?

influencer marketing Video 1.png

Social media (Organic)

Hoe kan ik mijn organisch bereik op sociale media vergroten?

Social media organic 1.png

Video for content marketing

Hoe kan video jouw conversie verhogen?

Video Marketing_1.png

Blijf op de hoogte over Content

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden