UBA logo
  1. Een UBA-lidmaatschap, zinvol voor jouw bedrijf?

    UBA is de enige Belgische vereniging die zich 100% toelegt op de belangen van merken. Ontdek...
    7 april 2025 om 16:20
    News
    sales article2.jpg
  2. DEI in België en Europa: in de voetsporen van Amerika?

    Nu DEI-initiatieven (Diversity, Equality & Inclusion) in Amerika onder de loep worden ge...
    1 april 2025 om 11:05
    News
    DEI_Ipsos.jpg
  3. AI voor contentcreatie: concrete toepassingen van agentschappen en merken

    Tijdens de UBA Exchange Community Content van 28 maart toonden drie inspirerende sprekers ho...
    31 maart 2025 om 17:35
    News Exchange Community
    AI content creation.jpg
  4. UBA verwelkomt 7 nieuwe leden: Canon, Edenred, JohnMartin, Kraft Heinz, Trademart, Trenker en Veolia

    De ambitie om hun merk te doen groeien en het verlangen om te connecteren met andere merkenb...
    31 maart 2025 om 14:57
    News
    newmember2025.png
  5. Hoe UBA-merkleden vandaag al AI gebruiken

    De nieuwste publicatie van UBA deelt 12 belangrijke inzichten van Belgische marketingleiders...
    28 maart 2025 om 14:24
    News Publications
    AI-UBA-Memebers.jpg
  6. Welke media-audit past bij jouw organisatie?

    Aan het woord, Geert Debruyne van fma. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 vi...
    28 maart 2025 om 11:50
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  7. De CMO in 2025: overleven in één van de meest uitdagende marketingtijdperken

    Sir Martin Sorrell’s recente uitspraak op de CES 2025-conferentie in Las Vegas dat de ...
    28 maart 2025 om 11:39
    News
    CMO.png
  8. Digitale advertenties stijgen naar 41,9% van de mediainvesteringen

    Het Belgische medialandschap heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: voor het eerst is digitale r...
    24 maart 2025 om 16:00
    News
    Digital Benchmark.png
  9. Hoe bpost marketing en duurzaamheid verbindt

    bpost verbindt marketing en duurzaamheid door consumenteninzichten uit de Kantar SSI-studie ...
    10 maart 2025 om 11:51
    News
    bpost 2025.jpg
  10. Het social-first tijdperk en wat het betekent voor merken in 2025

    Sociale media werden lange tijd gezien als een distributiekanaal – gewoon een extra pl...
    10 maart 2025 om 11:00
    News
    TrendsSocilaMedia2025.jpg
  11. Hoe zet je strategie om in actie met marktonderzoek?

    Aan het woord, Carine Vaeremans. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-op...
    7 maart 2025 om 11:58
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  12. ToVA: Completer inzicht in videobereik

    Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft een belangrijke update aangekondigd vo...
    4 maart 2025 om 11:45
    News
    Newsletter_20250311_TOVA_iStock-474617280.jpg
  13. Effie Case - Engie: Van crisis naar verbondenheid

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 3 oktober 2024 lichtten de 25 finalisten hun Effie...
    22 februari 2025 om 13:42
    News
    Untitled design-2.png
  14. Effie Case - Bebat: Return on People

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 3 oktober 2024 lichtten de 25 finalisten hun Effie...
    18 februari 2025 om 14:54
    News
    Bebat.png
  15. Effie Case - Toyota: Toyota helpt zelfstandigen € 15 miljoen besparen in slechts 1 maand

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 3 oktober 2024 lichtten de 25 finalisten hun Effie...
    18 februari 2025 om 14:37
    News
    Toyota.png
  16. Een nieuwe stem voor lokale media op de Belgische advertentiemarkt

    Vijf Belgische uitgevers bundelen hun krachten met de oprichting van Belgian Publishing Expe...
    18 februari 2025 om 09:55
    News
    Newsletter_20250218_BPX_iStock-1294585212.jpg
  17. Hoe breng je targeting in de praktijk op offline media?

    Aan het woord, Matthias Langenaeker van Publicis Groupe. Deze video maakt deel uit van de UB...
    17 februari 2025 om 20:36
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  18. Zes risico’s voor intellectuele eigendom bij gebruik van GenAI in marketing

    De bezorgdheid van marketeers over intellectuele eigendom (IE) en auteursrechten verhindert ...
    14 februari 2025 om 10:04
    News
    IPriskMarketing.jpg
  19. Zo maken merken duurzaamheid concreet

    De vierde editie van Kantar’s Sustainability Sector Index is zojuist gepubliceerd...
    14 februari 2025 om 09:04
    News
    BPost.jpg
  20. Is 2025 het jaar waarin AI mainstream gaat?

    Op 20 maart 2025 staat Peter Hinssen opnieuw op het podium van de UBA Trends Day. Het topic ...
    28 januari 2025 om 10:48
    News
    Peter oranje.png
  21. Oud = out of scope?

    Marketeers missen kansen door ouderen te negeren in reclame. Filip Lemaitre van Bureau50 leg...
    28 januari 2025 om 09:48
    News
    older people.png
  22. ACC brengt ‘How to build a successful influencer campaign’ uit

    Deze whitepaper is bedoeld als een uitgebreide gids voor het bouwen van succesvolle influenc...
    27 januari 2025 om 18:03
    News
    ACC-Influencer.jpg
  23. UBA verwelkomt 6 nieuwe leden: AlliA Insurance Brokers, Bol.com, Equans, Horizon Group, Hybrid en Plantyn NV

    De ambitie om hun merk te doen groeien en het verlangen om te connecteren met andere merkenb...
    27 januari 2025 om 11:52
    News
    Community.jpg
  24. AI: naar meer autonomie en vertrouwen

    Tijdens de '60 minutes'-sessie op 22 januari presenteerde Tom Ghelen, EMEA Technology Innova...
    23 januari 2025 om 10:50
    News
    Tom Ghelen.jpg
  25. De spelregels herschrijven: marketing in het tempo van verandering

    Op 20 maart 2025 staat Livia Fioretti opnieuw op het podium van de UBA Trends Day. Het topic...
    20 januari 2025 om 10:38
    News
    Livia Fioretti final.png
  26. Wat kan je van ons verwachten in 2025?

    Het UBA-team wenst je een fantastisch 2025!We blikken graag even terug op het jaar 2024. Naa...
    14 januari 2025 om 10:34
    News
    team xmas lunch.jpg
  27. Sleutelelementen voor een impactvolle samenwerking met influencers

    Tijdens de Exchange Community Content benadrukten Kel Wouters (influencer marketingstrateeg ...
    16 december 2024 om 15:12
    News
    Influencermarketing_EC
  28. Welke kansen bieden virtuele influencers voor merken?

    Virtuele influencer marketing ontwikkelt zich razendsnel. Dankzij vooruitgang in artifici&eu...
    13 december 2024 om 09:53
    News
    Virtual influencer
  29. Geven reisinfluencers genoeg zichtbaarheid aan merken?

    Influencers zijn een onmisbaar marketinginstrument geworden, ook in de reissector. Maar hoe ...
    13 december 2024 om 09:47
    News
    Travel influencer
  30. UBA verwelkomt 3 nieuwe leden: Haystack, Renson en Skechers

    Deze drie bedrijven kozen ervoor om de dynamische UBA-community te vervoegen. Wat onze leden...
    9 december 2024 om 15:23
    News
    enews_woman.png
  31. Hoe bereid je je organisatie voor op de toekomst van digitale marketing?

    Aan het woord, Peter Depypere van Element61. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 2...
    6 december 2024 om 12:59
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  32. Media budgetten 2025: Trends, challenges en opportuniteiten

    De World Federation of Advertisers (WFA) en Ebiquity hebben hun nieuwste Media Budgets Surve...
    6 december 2024 om 12:53
    News
    Newsletter_20240604_Media_Key_Facts_iStock-2154164688.jpg
  33. Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2025?

    De marketingwereld staat in 2025 voor een enorme verandering. Van het omarmen van generatiev...
    6 december 2024 om 09:14
    News
    Kantar.png
  34. Kan AI inclusieve marketing stimuleren?

    Johan van Mol, oprichter van No-Kno, belichtte tijdens een 60 minutes sessie hoe artifici&eu...
    5 december 2024 om 16:33
    News
    foto johan van mol 2021 mid-res-sq2.jpg
  35. Belangrijke trends die de toekomst van media bepalen

    De media-industrie ondergaat een transformatie door technologische vooruitgang, veranderend ...
    29 november 2024 om 15:47
    News Exchange Community
    Impactful media trends.jpg
  36. De evolutie van crossmediale studies met het Halo-project

    Vorige week vond de jaarlijkse "CIM-sessie" plaats, georganiseerd door CommPass. Deze sessie...
    29 november 2024 om 15:33
    News
    Luc E.
  37. Hoe conversationele AI de klantervaring transformeert

    Jelle Plass, Experience Strategist bij iO, deelde inzichten tijdens een "60 minutes" sessie ...
    29 november 2024 om 13:12
    News
    Conversational search_AI.png
  38. Einde van alcoholreclame op TikTok en Snapchat

    Met de opkomst van nieuwe marketingvormen en de invloed van sociale media op jongeren verste...
    26 november 2024 om 10:55
    News
    TikTok_crop.png
  39. De cruciale rol van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame in België

    De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) is het zelfregulerende controleorgaan ...
    25 november 2024 om 17:30
    News
    jep-logo.png
  40. Hoe agentschappen generatieve AI gebruiken

    UBA speelt in op de noden van haar leden met 3 online sessies over artificiële intellig...
    22 november 2024 om 16:08
    News
    Ishan-UBA-AI.jpg
UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden