UBA logo

Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie hub

Marketing en reclame spelen een krachtige rol in het vormgeven van percepties en het beïnvloeden van maatschappelijke normen. Merken dragen de verantwoordelijkheid om diversiteit, gelijkheid en inclusie op elk niveau en in al hun externe communicatie te omarmen.

Deze pagina biedt een verzameling hulpmiddelen, waaronder inspirerende artikels, charters en praktische richtlijnen, om je te helpen betekenisvolle stappen te zetten naar een inclusievere en rechtvaardigere toekomst.

Ontdek best practices, leer van leiders uit de sector en krijg toegang tot tools die verandering kunnen stimuleren binnen jouw organisatie en daarbuiten.

D&I_4_Diversity Pitch-1268719270.jpg

Charters en richtlijnen over DGI voor merken

Ontdek onze charters en richtlijnen die zijn ontworpen om diversiteit, gelijkheid en inclusie te bevorderen in de verschillende aspecten van het bedrijfsleven, binnen de organisatie en in je externe communicatie. Deze hulpmiddelen bieden concrete stappen en best practices om jouw organisatie te helpen een inclusieve en rechtvaardige cultuur te creëren en positieve verandering te stimuleren.

D&I-gids in het creatieve proces

Ontdek hoe doelgerichte representatie in marketing en reclame kan bijdragen aan het doorbreken van stereotypen en het weerspiegelen van de diversiteit in de samenleving. Deze richtlijnen bieden inzichten om DGI-principes te integreren in elke fase van het creatieve proces

D&I creative process 14.16.54.png

DEI-gids op de werkvloer

Onze charters en richtlijnen bieden praktische tools om inclusieve werkomgevingen te creëren waarin diversiteit wordt gewaardeerd, gelijkheid centraal staat en iedereen de kans krijgt om te floreren. 

DEI guidelines.png

Onze Diversity, Equity & Inclusion expert is Anne-Laure

Anne-Laure selecteert regelmatig het belangrijkste nieuws, inzichten en tools op het gebied van merkstrategie, duurzaamheid, DGI en employer branding voor jou. Blijf op de hoogte van Anne-Laure’s topselectie door je voorkeuren aan te passen in My UBA.

Anne-Laure.jpg
Brand Strategy Sustainability Diversity & Inclusion Employer Branding

Kennis & inzichten

  1. Kan AI inclusieve marketing stimuleren?

    Johan van Mol, oprichter van No-Kno, belichtte tijdens een 60 minutes sessie hoe artifici&eu...
    5 december 2024
    News
    foto johan van mol 2021 mid-res-sq2.jpg
  2. Als chocolade rijmt met duurzaamheid

    “Wat als een reep chocolade de wereld kan veranderen?”  Dat is de vraag die...
    17 oktober 2024
    News
    Salvatore Iannello Galler.png
  3. Hoe jongeren de regels van duurzame marketing veranderen

    Veel jonge consumenten zijn zich bewust van de uitdagingen waar de planeet voor staat en wil...
    7 oktober 2024
    News
    Joeri-Van-den-Bergh_photo.png
Ontdek alle artikelen

Opleidingen

Momenteel is er geen informatie beschikbaar. Probeer het later nog eens.

Blijf op de hoogte over Diversity, Equity & Inclusion

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden