UBA logo

Laat je vertegenwoordigen

UBA vertegenwoordigt de belangen van merkenbouwers en geeft actief vorm aan regelgeving. We verzamelen input van onze leden en trekken als één stem naar beleidsmakers, om mee te bepalen hoe de markt evolueert.

"Bij Colruyt Group zit duurzaam ondernemen in het DNA. UBA geeft mij handvaten om op een correcte en verantwoorde manier te communiceren over duurzaamheid."
Tamta Limore Mamistvalovi

Head of Customer & Marketing Domain at Colruyt Group

Tamta quote.png

We zetten in op zelfregulering

UBA trekt ten volle de kaart van zelfregulering. We financieren via de Raad voor Reclame de bijdrage van adverteerders voor de Jury voor Ethische Praktijken Inzake Reclame. We dragen ook bij aan de Belgian Pledge, een initiatief om kinderen beter te beschermen tegen marketing van ongezonde producten, en werken samen met de sector om afspraken rond marketing voor alcoholhoudende dranken vorm te geven. 

We zetten ons in voor duurzaamheid

We ondersteunen eveneens merkenbouwers bij hun duurzame initiatieven en hun communicatie daarrond, onder andere met onze CommToZero-coalitie en de Towards zero greenwashing-gids.

Sustainability.jpg

We gaan samen voor een betere gegevensbescherming

Meer dan ooit hangt het succes van je marketinginspanningen voor een groot deel af van persoonsgegevens. Daarom lanceerde UBA samen met Sirius Legal en QuaData de UBA Data Protection Guide, een handige leidraad voor onze leden, die meegroeit met de regelgeving.

UBA Data Protection guide.jpg

We geven mee vorm aan de nieuwe visie van het CIM

Meten is weten. Om onze leden in staat te stellen nog beter te meten, draagt UBA bij aan het bouwen van een crossmediaal meetsysteem voor het CIM. Dat systeem meet het mediagebruik vanuit het oogpunt van de consument en schenkt extra aandacht aan de privacy van de gebruiker.

logo CIM website.png

Gerelateerde publicaties

  1. Einde van alcoholreclame op TikTok en Snapchat

    Met de opkomst van nieuwe marketingvormen en de invloed van sociale media op jongeren verste...
    26 november 2024 om 10:55
    News
    TikTok_crop.png
  2. Het CIM wordt "customer centric"

    Het jaar 2024 markeert een keerpunt voor het CIM, met een diepgaande transformatie. “O...
    2 juli 2024 om 11:10
    News
    20240409_cim_Stefan_Lameire.jpg
  3. Naar zero greenwashing: UBA ondersteunt CommToZero

    In de huidige klimaatcrisis moeten we met z'n allen onze verantwoordelijkheid nemen, ieder i...
    12 september 2022 om 15:20
    News Publications
    CTZ logo.png

Registreer als gebruiker voor toegang tot content

Als jouw werkgever lid is van UBA krijg je full access tot ons aanbod en geniet je van fikse kortingen.

Ook interessant

Blijf mee met nieuws en trends

Met onze wekelijkse nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector.

Wissel ervaring en ideeën uit

Ontdek de inspirerende omgeving waar onze levendige community elkaar kan vinden rond centrale thema's.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden