Digital Bootcamp
Videotrainingen en een twee daagse workshop om de basisprincipes van digitale marketing en communicatie te leren beheersen.
Videotrainingen en een twee daagse workshop om de basisprincipes van digitale marketing en communicatie te leren beheersen.
Als communicatie- en marketingprofessional moet je navigeren in een voortdurend evoluerende digitale wereld.
Daarom biedt de UBA Academy het Digital Bootcamp aan. Deze training geeft je een grondig inzicht in digitale marketing en de belangrijkste basisprincipes ervan.
Wat het Digital Bootcamp uniek maakt, is de combinatie van videotrainingen met praktische workshops. Deze sessies, zowel online als in persoon, behandelen de essentiële aspecten van digitale marketing, zoals strategie, content, data, technologie en media.
De opleidingen worden gegeven door ervaren experts uit de sector en meerdere cycli worden jaarlijks georganiseerd.
Deze sessie legt de basis voor het navigeren in het steeds veranderende digitale landschap.
Het biedt een overzicht van de huidige digitale trends en benadrukt hun impact op consumentengedrag. Het belang van snel inspelen op veranderingen wordt onderstreept. Een analyse van online gebruikersprofielen toont de noodzaak om gedragsnuances te begrijpen om gepersonaliseerde digitale marketingstrategieën te ontwikkelen.
De sessie introduceert belangrijke tools en digitale platforms als voorbereiding op de meer gedetailleerde sessies tijdens het Digital Bootcamp.
Tijdens deze workshop leer je verschillende manieren om je contentstrategie te implementeren en het maximale eruit te halen. We verkennen het 20/80-principe, content hergebruiken en hoe je optimaal gebruik kunt maken van verschillende distributiekanalen. Daarnaast krijg je inzichten in hoe je je content kunt aanpassen aan de algoritmes van sociale media.
Gegevensbeheer is een strategische hefboom om je marketingcampagnes te optimaliseren. Maar hoe verzamel en benut je deze informatie effectief? In deze sessie behandelen we de basisprincipes van CRM: waarom en hoe klantgegevens verzamelen, welke informatie essentieel is en hoe deze te structureren.
We analyseren verschillende scenario’s op basis van beschikbare data: identificatie (klantgegevens) en kennis (gedrag en interesses). Vervolgens bekijken we de meest geschikte tools: CRM, CDP, DMP en Data Platform. Je vertrekt met een helder inzicht in de juiste oplossingen om je data beter te benutten en je marketingstrategie te verfijnen.
Betaalde media blijven een van de belangrijkste manieren voor merken om hun doelgroepen te bereiken. Als onderdeel van een brede aanpak voor duurzame groei blijven media essentieel. Toch evolueert het medialandschap voortdurend.
In deze workshop bespreken we de stand van zaken van de media in 2024 en hoe consumenten in België omgaan met bepaalde media. Deze analyses leiden tot enkele belangrijke conclusies die echt invloed zullen hebben op de mediakeuzes die je maakt.
We verkennen de mogelijkheden op het gebied van targeting, kanalen en formaten. Vervolgens voorzien we je van de tools om deze optimaal in te zetten op basis van de doelstellingen van jouw merk. We bekijken hoe je de kennis uit eerdere workshops kunt toepassen met behulp van de vele beschikbare kanalen.
Daarnaast onderzoeken we hoe media voor jouw merk werken, hoe je hun impact kunt meten en wat je moet doen om een zo helder mogelijk beeld te krijgen van de prestaties van je merk, zowel strategisch als praktisch.
Digital Strategist, Mountainview
Digital Marketing Expert
Marketing Intelligence Manager, Produpress
Strategic Intelligence Lead of Publicis Groupe Belgium
Deze tweedaagse opleiding heeft een commerciële waarde van €3.000. UBA merkenleden kunnen gratis deelnemen. De deelnameprijs is inbegrepen in de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage.
UBA expertiseleden en UBA medialeden genieten een korting van 50%.
Het Digital Bootcamp is bestemd voor iedereen die de basis van digitale marketing onder de knie wil krijgen of zijn kennis en competenties wil aanscherpen.
• 2x een volledige dag workshops
• Je bekijkt telkens op voorhand de 24/7 Trainings via de UBA website, waar en wanneer je wil. Je ontvangt de links ruim op voorhand.
Waar vinden de workshops plaats?
• Bij UBA, in Buro & Design Center 1, Esplanade 1, 1020 Brussel (vlakbij de Heizel)
Taal?
• 24/7 Trainings: NL of FR met ondertitels
• Workshops: De sprekers spreken in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze.
Voorwaarden?
• Deelname is gratis voor UBA-merkenleden
• We aanvaarden maximum 2 deelnemers van hetzelfde bedrijf per sessie
Ontdek de inspirerende omgeving waar onze levendige community elkaar kan vinden rond centrale thema's
Via onze Knowledge heb vind jij je weg doorheen het inspirerende aanbod van UBA
Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.