UBA logo

UBA Brand Building College

Een 4-daagse opleiding, specifiek ontworpen voor personen die starten in een marketingrol, om de basisprincipes van merkbeheer onder de knie te krijgen. Onder leiding van experts in het vakgebied helpt deze opleiding je om de essentiële praktische vaardigheden te verwerven om een merk effectief te beheren.

BBC V5.jpg

Wat is het UBA Brand Building College?

Het UBA Brand Building College is een 4-daagse opleiding, verspreid over 4 maanden. Elke sessie richt zich op een essentieel aspect van brand management:

  • Dag 1: Merkstrategie en innovatie
  • Dag 2: Doelgroep
  • Dag 3: Medialandschap en briefing van agentschappen
  • Dag 4: Merkactivatie

Volledig in het Engels, stelt dit praktijkgerichte programma deelnemers in staat om de behandelde concepten direct toe te passen. 

Doelstellingen van de opleiding

  • Brand management, van strategie tot activatie.
  • Een effectieve merkstrategie definiëren en analyseren.
  • Je doelpubliek identificeren om communicatie en strategie te verbeteren.
  • Het mediaplandschap beter begrijpen en je briefing aan agentschaps optimaliseren.
  • Merkontwikkelingstechnieken beheersen voor optimale impact.
Workshop Facilitation

Dag 1: Strategic Brand Activation

Aanbevolen Training 24/7 - dag 1

Building a meaningful brand

Hoe bouw je een betekenisvol merk in de post-purpose era?

Thomas Kolster_v2

Brand Strategy

Hoe identificeer en bouw ik een sterk merk?

Brand Strategy 1.png

Dag 2: Target audience

Aanbevolen Training 24/7 - dag 2

Consumer insights

Wat drijft consumenten?

Consumer Insights

Demystifying consumer research methods

Welke strategische vragen moet je beantwoorden voor het opzetten van consumentenonderzoek.

Demystifying Consumer Research Methods 1.png

Dag 3: Media Landscape & Agency Briefing

Aanbevolen Training 24/7 - dag 3

Communication strategy

Hoe bouw je een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?

Communication strategy_1.png

Online targeting

Hoe kan ik mijn doelgroepen efficiënt bereiken via digitale media?

Targeting 1.png

Dag 4: Brand Activation

Aanbevolen Training 24/7 - dag 4

Advertising formats

Hoe de juiste reclameformats kiezen?

Advertising formats 1.png

Trainers

De volgende editie

Momenteel is er geen informatie beschikbaar. Probeer het later nog eens.

Praktische informatie

Voor mij het succes van het Brand Building College in het feit dat elke sessie theorie en praktijk combineert. De cursus eindigt met een business case, zodat deelnemers de concepten die ze de voorgaande dagen hebben geleerd, kunnen toepassen op een probleem uit de praktijk
Igor Nowé

Trainer Brand Building College / Marketing Consultant bij Valuemarketing.be / Lecturer

Igor nowe testimonial

Log je in om je in te schrijven

Als jouw werkgever lid is van UBA krijg je full access tot ons aanbod en geniet je van fikse kortingen.

Ook interessant

Wissel ervaringen en ideeën uit

Ontdek de inspirerende omgeving waar onze levendige community elkaar kan vinden rond centrale thema's

Leer bij in onze Knowledge Hub

Via onze Knowledge heb vind jij je weg doorheen het inspirerende aanbod van UBA

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden