UBA logo

Een onmisbare samenwerking

Communicatie- en mediabureaus zijn onmisbare partners voor adverteerders. In samenwerking met ACC (Association of Communication Companies) en UMA (United Media Agencies) behandelt UBA delicate kwesties en doet ze aanbevelingen over best practices met betrekking tot pitches, contracten en andere belangrijke onderwerpen. Dit alles om een harmonieuze en duurzame samenwerking tussen alle betrokken partijen te garanderen.

Agency Selection Charter_shutterstock_1099306382.jpg

Cost of agency pitches

Volgens ACC wordt 10% van de inkomsten van bureaus besteed aan pitches. Adverteerders kunnen deze kosten verlagen door te investeren in een duurzame relatie met hun bureau. Het organiseren van pitches voor bureaus is voordelig. Het zorgt voor concurrentie en stimuleert creativiteit en strategie. De pitchgidsen van UBA en ACC bieden een nuttig kader om pitches op een transparante, efficiënte en integere manier te organiseren.

ACC logo new.jpeg

Media Pitches

UMA (United Media Agencies) heeft de kosten van mediapitches voor het jaar 2023 geëvalueerd, met een totaal van 5,2 miljoen euro aan uitgaven. De studie richtte zich op de negen belangrijkste leden van de UMA. Deze analyse kan bijdragen aan een betere optimalisatie van middelen, wat zowel voor bureaus als voor adverteerders voordelig is.

uma logo new.png

Client-agency contract met betrekking tot het gebruik van AI

In de marketing- en communicatiesector is het bouwen van sterke relaties tussen merken en bureaus essentieel. Om aan deze behoefte te voldoen, hebben UBA en ACC, in samenwerking met advocatenkantoor AdaStone, een nieuw modelcontract ontwikkeld dat een solide basis biedt voor alle communicatiepartnerschappen. Dit contract heeft als doel de wederzijdse verplichtingen, de bescherming van intellectuele eigendomsrechten en het verantwoord gebruik van artificiële intelligentie (AI) te verduidelijken.

Client-Agency contract2.png

Onze Agency expert is Luc

Luc Eeckhout, media-expert, trad in januari 2024 toe tot UBA en brengt een uitgebreide expertise mee op het gebied van mediastrategie en -onderzoek. Gedurende zijn carrière heeft Luc zich gericht op media-analyse en data-gedreven strategieën. Hij bekleedde eerder verschillende leidinggevende functies in de media-industrie en was nauw betrokken bij het meten van bereikcijfers, in nauwe samenwerking met het CIM (Centrum voor Informatie over de Media).

Luc 1 final.jpg
Media Agency

Kennis & inzichten

  1. Hoe agentschappen generatieve AI gebruiken

    UBA speelt in op de noden van haar leden met 3 online sessies over artificiële intellig...
    22 november 2024
    News
    Ishan-UBA-AI.jpg
  2. Nieuw Client-Agency contract met inbegrip van het gebruik van AI

    Als speler in de marketing- en communicatiesector is het essentieel om sterke relaties tusse...
    4 oktober 2024
    Publications
    Client-Agency contract2.png
  3. Is groei ook een van je bedrijfsobjectieven?

    Uit recent onderzoek van de Lions State of Creativity 2024 blijkt dat bedrijven met ste...
    4 juli 2024
    News
    Pitching.jpg
Ontdek alle artikelen

Master Classes

  1. Media & creativity

    Wat zijn de hoofdingrediënten van effectieve communicatie?

    Online Dutch
    entertainment & media.jpg
    Show event
  2. Agency remuneration & evaluation

    Hoe een agentschap correct evalueren en vergoeden?

    Online Dutch
    Remuneration_1153252986.jpg
    Show event
Ontdek alle Master Classes

Training 24/7

Agency Ecosystem

Hoe laat ik verschillende bureaus in een effciënt ecosysteem samenwerken?

AgencyEcosystem_1

The building blocks of successful advertising

Hoe succesvolle advertenties uitwerken?

successful advertising.png

Agency Selection

Hoe selecteer ik een bureau en organiseer ik een pitch?

Agency selection 24/7.png

Blijf op de hoogte over Agency

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden