UBA logo

Research & Insights: de basis tot succesvolle marketing

Bedrijven die investeren in R&I zien betere resultaten, bouwen sterkere merken en creëren diepere connecties met hun doelgroep. Of het nu gaat om het begrijpen van marktaandeel, het evalueren van klanttevredenheid of het identificeren van nieuwe doelgroepen, R&I legt de basis voor effectieve en impactvolle campagnes die een merk kunnen transformeren. In een wereld waarin relevantie de sleutel is, biedt Research & Insights het competitieve voordeel dat merken nodig hebben. Daarom biedt UBA een breed aanbod van opleidingen en toegespitste exchange communities rond dit domein.

Twee actieve Exchange communities: CMI en Panels

UBA biedt haar leden de mogelijkheid meer in de diepte te gaan, kennis te maken met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek en marktanalyse en praktijkvoorbeelden met elkaar te delen in 2 Exchange communities. De Exchange community panels focust op consumerpanel- en retail panel data. De Exchange community CMI biedt een forum voor nieuwe ontwikkelingen in onderzoeksland. 

EC topics page.png

19 Questions to help buyers of online samples

Deze set vragen biedt een kader dat inkopers van onderzoek kunnen gebruiken bij het evalueren van het aanbod van verschillende leveranciers van online samples. De vragen identificeren de belangrijkste punten om rekening mee te houden en introduceren een consistente terminologie.Het doel van deze vragen is dat ze een basis vormen voor een gesprek tussen de koper van het onderzoek en de leverancier van de samples, in plaats van simpelweg gebruikt te worden als een checklist om het aanbod van verschillende leveranciers met elkaar te vergelijken.   

topic research.jpg

20 Questions to help buyers of AI-based services

“20 Questions to help buyers of AI-based services” is een checklist bedoeld om zinvolle discussies en debatten tussen onderzoeksleveranciers en kopers te faciliteren. Het maakt deel uit van ESOMAR’s bredere AI-initiatief. Het doel van dit materiaal is om onderzoeksbureaus en kopers te helpen ervoor te zorgen dat er een passend niveau van transparantie is, dat vertrouwen en geloofwaardigheid in het veld worden behouden, en dat de toepasselijke privacywetgeving wordt gerespecteerd. De bedoeling is om het eerlijke, transparante, verantwoorde en ethische gebruik van AI in onderzoek te bevorderen. Van gegevensprivacy en beveiliging tot transparantie en accountability, verkent de publicatie verschillende overwegingen rondom het verantwoord gebruik van AI.

Market Research.jpg

Onze research & insights expert is Miriam

Miriam Delille heeft over de jaren heen een brede en diepe kennis opgebouwd op het gebied van marketing en research, eerst bij een FMCG gigant waar ze verschillende leidinggevende functies vervuld heeft, daarna via haar eigen boutique agency. Ze is bekend voor haar expertise op het gebied van consumentengedrag en marktanalyses Ze zet zich sinds april 2023 ook in bij UBA om merken te helpen groeien door een breed aanbod te organiseren op het gebied van consumenten- en marktinzichten, customer experience en E-commerce & Sales.

Miriam.jpg
Research & Insights E-commerce & Sales
  1. De Gen X-code kraken: de vergeten consument begrijpen

    Herinner je je nog mixtapes, inbellen op internet en de opkomst van grunge? Dan behoor je wa...
    11 maart 2025
    60 minutes
    Gen X.jpg
  2. Hoe Belgische merken inspelen op de groeiende behoefte aan ‘fulfilment’

    De wereld blijft in beweging – en dat geldt ook voor hoe we betekenis en vreugde in on...
    17 februari 2025
    Trends
  3. Zo maken merken duurzaamheid concreet

    De vierde editie van Kantar’s Sustainability Sector Index is zojuist gepubliceerd...
    14 februari 2025
    News
    BPost.jpg
Ontdek alle artikelen

Master Classes

  1. Total Video advertising

    Hoe beheers je het video-ecosysteem om campagnes beter te optimaliseren?

    Offline French Dutch
    Corporate video.jpg
    Show event
  2. The core principles of value based pricing

    Hoe kan je een succesvolle prijsstrategie opzetten en optimaliseren?

    Offline English
    Value based pricing.jpg
    Show event
Ontdek alle Master Classes

Training 24/7

Demystifying consumer research methods

Welke strategische vragen moet u beantwoorden voor het opzetten van consumentenonderzoek?

Demystifying Consumer Research Methods 1.png

What are the key pillars to measure brand strength?

Welke belangrijke brand equity pijlers moet je meten en tracken om je merkprestaties te beoordelen?

Key pillars to measure brand strenght Video 1.png

The building blocks of successful advertising

Hoe succesvolle advertenties uitwerken?

successful advertising.png

Digital trends

Hoe ontdek ik digitale trends voor mijn merk?

digital trends.png

Consumer insights

Wat drijft consumenten?

Consumer Behavior 2002.png

Blijf op de hoogte over Research & Insights

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden