-
Luc Suykens vervoegt het wereldwijd leiderschapsteam van WFA
WFA heeft zijn leiderschapsteam versterkt met vijf nieuwe business leiders die toetreden tot het Executive Committee. Senior executives van AB InBev, Ferrero en Tata zullen worden vergezeld door de hoofden van twee nationale verenigingen, de ISA in India en de UBA in België, na hun verkiezing op de Global Marketer Week 2024 in Toronto.
-
Koen Verwee juryvoorzitter Belgian Marketing Awards
Koen Verwee is dit jaar de juryvoorzitter van de Belgian Marketing Awards. De CEO van Mediahuis België zal samen met een twaalfkoppige jury de Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year verkiezen.
-
Hoe een efficiënte geprinte media campagne realiseren?
Aan het woord, Bruno Liesse. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Welke rol speelt geschreven pers in een strategisch communicatieplan?"
-
Wat zijn de wettelijke en ethische uitdagingen van AI in contentcreatie?
Artificiële Intelligentie (AI) vestigt zich als een ware hefboom voor verandering, met name op het gebied van contentcreatie. Het gebruik ervan brengt echter belangrijke juridische en ethische uitdagingen met zich mee voor contentcreators en marketingmanagers, zoals bijvoorbeeld auteursrechten of persoonlijkheidsrechten. Ontdek hieronder waarmee je rekening moet houden.
-
Standaarden definiëren voor effectieve Retail Media in de BeNeLux
Op dinsdag 11 juni 2024 organiseert UBA, in samenwerking met BABM, een Exchange Community over Retail Media. Ontdek welke topics aan bod zullen komen en welke experten hun kennis komen delen.
-
De sleutels to succes voor webshopoptimalisatie
Jaarlijks voert Becom, de Belgische e-commerce federatie, een onderzoek bij ongeveer 1000 consumenten om hun intenties, attitudes en verwachtingen ten opzichte van online winkelen te begrijpen: The Belgian Online Shopper Survey. Deze data werden gecombineerd met de inzichten van Hybrid die de afgelopen jaren meer dan 200 brands en omnichannelretailers in depth auditeerden op hun digitale marketingaanpak. De outcome? Een krachtig recept voor een succesvolle webshop. Ontdek de ingrediënten van Becom & Hybrid voor een beter presterende webshop.
-
Een recordeditie van de UBA Trends Day
Op donderdag 25 april openden we opnieuw de deuren van de ING Arena voor de UBA Trends Day. Meer dan 1.450 professsionals en 200 studenten waren aanwezig voor de inspirerende sessies van Erin Meyer, Pieter Abbeel, Livia Fioretti, Ken Hughes & Jesús Cochegrus. We blikken terug op een zeer geslaagde editie.
-
Hoe kan reclame aanzetten tot duurzamere consumptie?
Wat is de impact van duurzame reclame in video? VIA presenteert de resultaten van de analyse van 130 duurzame reclamecampagnes tijdens een webinar op 16 mei van 11u tot 12u15.
-
Hoe plan je effectieve audiocampagnes?
Aan het woord, Thierry Mars. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wanneer, waarom en hoe gebruik ik radio in mijn communicatieplan?"
-
Belgian Marketing Awards zoekt kandidaturen
De Belgian Marketing Awards van 2024 zijn officieel afgetrapt. De organisatoren zijn op zoek naar bedrijven en marketingpersoonlijkheden die in 2023 een verdienstelijke bijdrage leverden aan het marketingvak. Zij kunnen zich zelf aanmelden of door anderen aangemeld worden.
-
Effie Case - Bpost: Waiting is a thing of the past Introducing new parcel receiving habits
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Waiting is a thing of the past Introducing new parcel receiving habits” van Bpost.
-
Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?
Aan het woord, Damien D'Ostuni van Wavemaker Belgium. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe werken artificiële intelligentie en Machine Learning?"
-
Kiezen zonder verliezen
De klimaatverandering versnelt. Ook sommige overheden duwen de trappers in. Zo stemde Het Franse Lagerhuis eind maart in met een wet die het mogelijk maakt om fast fashion te belasten. Als ook de Senaat instemt, betalen de Fransen vanaf volgend jaar 5 tot 10 euro extra voor een fast fashion-kledingstuk. Die belasting mag evenwel niet hoger zijn dan de helft van de originele prijs. Met de opbrengst wil de Franse overheid de consumenten korting geven op verantwoord geproduceerde kledij.
-
Naar een totaal verbod op alcoholreclame?
Met de aanbeveling van de Hoge Gezondheidsraad (HGR) om alle alcoholreclame te verbieden, wordt de effectiviteit van zelfregulering door de JEP in twijfel getrokken. Zou dit kunnen leiden tot nog meer beperkingen op reclame ?
-
Effie Case - Spadel: 5L Eco Pack
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "5L Eco Pack” van Spadel.
-
Guidelines on artificial intelligence & communication
UBA en ACC stelden met 'Guidelines on artificial intelligence & communication' een document op met 10 principes waarmee agentschappen en merken aan de slag kunnen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. De voorgestelde richtlijnen zijn eenvoudig in de praktijk te brengen en vergroten het vertrouwen van zowel de klant als de consument.
-
Hoe UBA merken helpt met AI
Het toenemende gebruik van artificiële intelligentie in alle domeinen van marketing en communicatie zet zich onverminderd door. Daarom komt UBA via het initiatief 'AI for effective and trusted brands' met content en activiteiten om jou te helpen deze technologie correct te implementeren en te gebruiken voor de uitbouw van jouw merk.
-
Teams opleiden in AI is een prioriteit
Tim Colman, Head of Performance Campaigns & Innovation bij Proximus, werkte mee aan de ontwikkeling van AI-richtlijnen. In dit dubbelinterview met Louis Gheysens van StoryMe agency bespreekt hij de uitdagingen die verband houden met AI en het belang van het document 'Guidelines on artificial intelligence & communication'.
-
Wordt AI slimmer dan ons?
Op 25 april 2024 staat Pieter Abbeel , Professor UC Berkeley, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Technology! Hoe kan AI iets positiefs betekenen voor elk van ons? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Pieter live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day.
-
UBA verwelkomt 10 nieuwe leden
Tijdens de eerste 3 maanden van 2024 kozen deze bedrijven ervoor om de community te vervoegen: Caritas International, Cheops Technology, Fiberklaar, Halewijn, Hansgrohe, Manna Foods, Mediabrands, Neuhaus, Roger & Roger (Croky) en The Belgian Chocolate Group.
De UBA community telt vandaag 384 lidbedrijven. -
‘Belgisch zijn’ als business driver
In 1970 werd Quick opgericht binnen GB door François Vaxelaire van GB en zijn rechterhand, de legendarische Jacques Dopchie. Tegenwoordig bezit Burger Brands Belgium Quick en de Belgische Burger King restaurants.
Zeven jaar geleden sloten Quick en Happiness Anywhere een partnerschap met als doel Quick terug op de kaart te zetten als een Belgisch merk. Dit partnerschap heeft Quick en Happiness in 2023 een Gouden Effie opgeleverd. Tegenwoordig vertrouwt Burger Brands ook zijn budget voor Burger King toe aan Happiness.
-
Digital Benchmark 2023: lokale online video wint aandeel in groeiende markt
Het rapport Digital Benchmark 2023, het resultaat van een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association), brengt de netto mediabestedingen in België in kaart. Hoewel niemand verrast zal zijn door de groei van digitale media, is de sterke groei van video, vooral in de lokale media, opmerkelijk.
-
Wat is de werkelijke kost van pitching?
Volgens ACC wordt 10% van de inkomsten van agentschappen besteed aan pitches. Hoewel adverteerders vaak denken dat pitches gratis zijn, hebben de kosten die hiermee gepaard gaan een indirect effect op de overheadkosten van het agentschap. Adverteerders kunnen deze kosten verlagen door te investeren in een duurzame relatie met hun bureau.
-
Effie Case - Delhaize: Little Lions
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA biedt aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aan. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Little Lions” van Delhaize.
-
Drie paradoxen die het consumentengedrag beïnvloeden
Op 25 april 2024 staat Livia Fioretti, Director of Trend Methodology at TrendWatching, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Consumer Habits! Hoe zullen de consumer trends 2024 en de toekomst vormgeven? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Livia live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting. Mis deze kans niet.
-
Hoe zet je in op data-driven marketingsucces?
Recent onderzoek van de WFA in samenwerking met dentsu bracht een onthutsende vaststelling aan het licht: hoewel veel van 's werelds toonaangevende adverteerders de juiste koers varen, kan amper 10% terugvallen op een allesomvattende datastrategie. In haar recentste rapport geeft de WFA advies over hoe bedrijven precies een succesvolle datamarketingstrategie kunnen nastreven, op maat van hun datamaturiteit.
-
Hoe kan je jouw brand purpose vinden?
Aan het woord, Florent Diverchy. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe bouwt u een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?"
-
Wat gaming je leert over customer engagement
Op 25 april 2024 staat Jesùs Cochegrus, topspreker in Latijns-Amerika, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Customer Engagement! Hoe kan je jouw bedrijfscultuur transformeren en uitgroeien tot een wendbare organisatie met leiders die weten hoe ze moeten winnen ? Hieronder alvast een voorsmaakje.
Interesse om Jesùs live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.
-
Effie Case - Volvo: The street is our showroom
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA biedt aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aan. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "The street is our showroom” van Volvo.
-
De Digital Market Act (DMA) wordt deze week van kracht
Vanaf 6 maart voorkomt de nieuwe wet dat grote 'gatekeeper' platforms zoals Meta, Google of Amazon persoonlijke gegevens combineren tussen hun diensten of diensten van derden zonder toestemming van de gebruiker.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 62
- Volgende pagina