Digital Marketeer

Knowledge hub

  1. AI opleidingen.jpg

    Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie

    • 12-11-24

    UBA stelt een reeks hulpmiddelen ter beschikking om marketing- en communicatieprofessionals te begeleiden bij het integreren en gebruiken van artificiële intelligentie (AI) binnen hun teams en organisaties. Gaande van online sessies tot Master Classes en guidelines. Ontdek wat UBA concreet voor jou in petto heeft. 

    Lees meer over "Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie"
  2. AI.jpg

    Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?

    • 08-11-24

    Digitale reclame evolueert snel, vooral door strengere privacyregels en de afname van third-party cookies. AI speelt een cruciale rol bij het herdefiniëren van de connecties tussen merken en hun doelpubliek.

    Lees meer over "Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?"
  3. Data protection.jpg

    Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals

    • 07-11-24

    In een tijdperk waarin artificiële intelligentie (AI) marketing ingrijpend verandert, wordt gegevensbescherming steeds belangrijker. AI biedt mogelijkheden voor diepgaande personalisatie en optimalisatie van klantinteracties, maar brengt ook uitdagingen met zich mee op het gebied van naleving van wetgeving, cybersecurity en gebruikerservaring. Marketeers moeten daarom zorgvuldig navigeren in deze complexe omgeving om optimaal gebruik te maken van AI en tegelijkertijd de privacy van gebruikers te waarborgen.

    Lees meer over "Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals"
  4. Global trend report_ipsos.jpg

    9 consumententrends ontcijferd

    • 22-10-24

    In de snel veranderende markt van vandaag is het begrijpen van opkomende trends geen luxe meer, maar een noodzaak voor succes. Hoewel het voorspellen van de toekomst met absolute zekerheid onmogelijk blijft, biedt Ipsos Global Trends 2024 waardevolle inzichten in de krachten die het consumentengedrag vormgeven. Het rapport, gebaseerd op data uit een enquête bij 50.000 consumenten die 74% van de wereldbevolking en 90% van het wereldwijde BBP vertegenwoordigen, onthult negen belangrijke trends en bijbehorende kansen voor Belgische bedrijven.

    Lees meer over "9 consumententrends ontcijferd"
  5. Alcohol covenant 2024.jpg

    De alcoholsector zet zich in voor verantwoorde reclame en betere bescherming van jongeren

    • 21-10-24

    De Raad voor Reclame, samen met de verschillende actoren van de sector van alcoholhoudende dranken in België, hebben besloten om hun engagementen op het gebied van marketing te versterken. Deze nieuwe regels zijn vastgelegd in een conventie die door de hele sector is ondertekend, met als belangrijkste doel jongeren beter te beschermen tegen de gevaren van overmatig alcoholgebruik. Deze nieuwe conventie is ook beter afgestemd op de nieuwe vormen van marketing.

    Lees meer over "De alcoholsector zet zich in voor verantwoorde reclame en betere bescherming van jongeren"
  6. Vraag van de week - beeld.jpg

    Waarom een e-commerce bedrijf beginnen?

    • 18-10-24

    Aan het woord, Katrien Sebrechts van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding " Hoe een eigen E-commerce business opzetten en beheren?”

    E-commerce 2 - playbutton

    Lees meer over "Waarom een e-commerce bedrijf beginnen?"
  7. Salvatore Iannello Galler.png

    Als chocolade rijmt met duurzaamheid

    • 17-10-24

    “Wat als een reep chocolade de wereld kan veranderen?”  Dat is de vraag die Salvatore Iannello, CEO van Galler beantwoordt op het evenement Orbit by PUB XP. De man beschrijft zichzelf als een adolescent. Dus toen hij gevraagd werd zijn ervaring te delen op een event met als thema 'Forever Young', liet het antwoord niet lang op zich wachten. Als voorproefje kan je alvast lezen wat Galler op het pad van duurzaamheid bracht.

    Lees meer over "Als chocolade rijmt met duurzaamheid"
  8. welcome new member.png

    UBA verwelkomt 4 nieuwe leden: De Munt, Erasmushogeschool, Egon Zehnder Associates en VISA

    • 16-10-24

    Deze vier bedrijven kozen ervoor om de dynamische UBA-community te vervoegen. Wat onze leden gemeen hebben, is de ambitie om te bouwen aan de groei van hun merk en het verlangen om te connecteren met andere bedrijven. De aantrekkingskracht van de UBA Academy en de inspiratie die gehaald wordt uit onze evenementen en communities staat buiten kijf.

    De UBA community telt vandaag 384 lidbedrijven.

    Lees meer over "UBA verwelkomt 4 nieuwe leden: De Munt, Erasmushogeschool, Egon Zehnder Associates en VISA"

Digital Marketeer

Ads & Data
Digital Marketeer

Ads & Data, de meest badass reclameregie van Vlaanderen beheert, verkoopt én vult advertentieruimte binnen tal van Vlaamse televisiezenders, online platformen, nieuwssites, magazines, kranten, podcasts,… Van Play naar Nieuwsblad over HBO en zelfs VRT MAX, we hebben ze allemaal in onze zak. En jij kan ons team van commerciële, digitale & creatieve mediagekken komen versterken! 

Om onze digitale aanwezigheid nog meer te versterken, is Ads & Data op zoek naar een digitale B2B-marketing expert met een passie voor media en merken. Als je daarbovenop nog eens creatief en bovengemiddeld enthousiast bent, dan is de kans groot dat onze vacature helemaal jouw ding is.

Als digitale B2B-marketing expert ben je binnen ons team ‘Brand Studio & Marketing’ verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van de digitale marketingstrategie. Het doel hiervan? Ads & Data zowel bij bestaande als nieuwe klanten als dé mediapartner bij uitstek positioneren. Je combineert strategisch denken met de nodige dosis creativiteit. Zoals onze naam Ads & Data het zelf zegt, beschik je over een sterke datagestuurde mindset. Kortom, je slaagt er als geen ander in om onze marketingdoelstellingen naar concrete marketingcommunicatie-acties en doelgerichte oplossingen te vertalen.

Jouw ideale job ziet er als volgt uit:

  • Strategieontwikkeling: opstellen van de digitale B2B-marketingstrategie om klanten aan te trekken en uiteraard ook te behouden. Dit doe je door de juiste doelstellingen te bepalen, campagnes in te plannen en de juiste kanalen in te zetten.
  • Contentcreatie: creëren en beheren van onze content marketing zoals e-mailcampagnes, nieuwsbrieven en social media content, met volledige verantwoordelijkheid voor planning en publicatie. Dit telkens met het oog op lead generation en om zo onze naamsbekendheid nog meer te vergroten.
  • Digital marketingis jouw speelveld. Denk aan Google Ads, Social Ads, SEO en SEA.
  • Lead generation: je bepaalt een doordachte lead generation-strategie om zo nog meer B2B-leads te genereren.
  • Analyse en rapportering: monitoren van KPI’s zoals traffic op de website, conversieratio, ROI van campagnes en het gebruik van datatools om onze campagnes te analyseren en optimaliseren zoals bijvoorbeeld Google Analytics.
  • Advertising: ontwikkelen en uitvoeren van diverse campagnes om Ads & Data en haar merken en producten in de kijker te zetten.
  • Budgetbeheer: toezicht houden op het budget, de kosten bewaken en investeren in de juiste kanalen om steevast het beste rendement te behalen.

Je herkent jezelf helemaal (of toch voor een groot deel) in het volgende:

  • Je hebt uitstekende communicatie skills: je bent goed in storystelling en bovendien zit copywriting in je bloed om al onze content zo clickable mogelijk te maken.
  • Je hebt sterke organisatorische vaardigheden met oog voor detail.
  • Je bent een kei in project management en meerdere projecten tegelijkertijd opvolgen is peanuts voor jou. You can handle this!
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste trends en technologieën om steeds zo efficiënt en effectief mogelijk te blijven in een snel veranderende omgeving.
  • Je beschikt over een analytisch inzicht en hebt kennis van CRM.
  • Je bent een digitale duizendpoot met volgende kenmerken: proactief, nauwkeurig, hands-on en leergierig.
  • Je werkt gestructureerd en volgt nauwgezet je deadlines op.
  • Oplossingsgericht denken en stressbestendigheid typeren je persoonlijkheid.
  • Je werkt graag zelfstandig, maar bent daarnaast ook een echte teamplayer.
  • Je hebt idealiter minstens 5 à 10 jaar ervaring als digitale marketeer binnen een media- of marketingbedrijf.

Wat je ervoor terugkrijgt...

We bieden je een voltijds contract van onbepaalde duur (39u/week) aan. Je komt terecht in een dynamisch team boordevol sympathieke collega’s, waarbij verantwoordelijkheid en autonomie deel uitmaakt van onze bedrijfscultuur en geven je voldoende ruimte om je te ontplooien en bij te leren. Persoonlijke groei van onze mensen vinden we dan ook ontzettend belangrijk. Daarnaast maken een aantrekkelijk salaris aangevuld met extralegale voordelen deel uit van het aanbod. En vergeet ons hip hoofdkantoor in Vilvoorde niet! Hier bouwen we samen aan de knapste campagnes, heffen we regelmatig het glas op onze successen en niet onbelangrijk: we spotten er naar hartenlust schermgezichten!

Vilvoorde
Meer informatie
Gewenste startdatum? 16/10/2024