Medewerker UiTdatabank (BiS)

Knowledge hub

  1. AI opleidingen.jpg

    Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie

    • 12-11-24

    UBA stelt een reeks hulpmiddelen ter beschikking om marketing- en communicatieprofessionals te begeleiden bij het integreren en gebruiken van artificiële intelligentie (AI) binnen hun teams en organisaties. Gaande van online sessies tot Master Classes en guidelines. Ontdek wat UBA concreet voor jou in petto heeft. 

    Lees meer over "Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie"
  2. AI.jpg

    Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?

    • 08-11-24

    Digitale reclame evolueert snel, vooral door strengere privacyregels en de afname van third-party cookies. AI speelt een cruciale rol bij het herdefiniëren van de connecties tussen merken en hun doelpubliek.

    Lees meer over "Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?"
  3. Data protection.jpg

    Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals

    • 07-11-24

    In een tijdperk waarin artificiële intelligentie (AI) marketing ingrijpend verandert, wordt gegevensbescherming steeds belangrijker. AI biedt mogelijkheden voor diepgaande personalisatie en optimalisatie van klantinteracties, maar brengt ook uitdagingen met zich mee op het gebied van naleving van wetgeving, cybersecurity en gebruikerservaring. Marketeers moeten daarom zorgvuldig navigeren in deze complexe omgeving om optimaal gebruik te maken van AI en tegelijkertijd de privacy van gebruikers te waarborgen.

    Lees meer over "Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals"
  4. Global trend report_ipsos.jpg

    9 consumententrends ontcijferd

    • 22-10-24

    In de snel veranderende markt van vandaag is het begrijpen van opkomende trends geen luxe meer, maar een noodzaak voor succes. Hoewel het voorspellen van de toekomst met absolute zekerheid onmogelijk blijft, biedt Ipsos Global Trends 2024 waardevolle inzichten in de krachten die het consumentengedrag vormgeven. Het rapport, gebaseerd op data uit een enquête bij 50.000 consumenten die 74% van de wereldbevolking en 90% van het wereldwijde BBP vertegenwoordigen, onthult negen belangrijke trends en bijbehorende kansen voor Belgische bedrijven.

    Lees meer over "9 consumententrends ontcijferd"
  5. Alcohol covenant 2024.jpg

    De alcoholsector zet zich in voor verantwoorde reclame en betere bescherming van jongeren

    • 21-10-24

    De Raad voor Reclame, samen met de verschillende actoren van de sector van alcoholhoudende dranken in België, hebben besloten om hun engagementen op het gebied van marketing te versterken. Deze nieuwe regels zijn vastgelegd in een conventie die door de hele sector is ondertekend, met als belangrijkste doel jongeren beter te beschermen tegen de gevaren van overmatig alcoholgebruik. Deze nieuwe conventie is ook beter afgestemd op de nieuwe vormen van marketing.

    Lees meer over "De alcoholsector zet zich in voor verantwoorde reclame en betere bescherming van jongeren"
  6. Vraag van de week - beeld.jpg

    Waarom een e-commerce bedrijf beginnen?

    • 18-10-24

    Aan het woord, Katrien Sebrechts van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding " Hoe een eigen E-commerce business opzetten en beheren?”

    E-commerce 2 - playbutton

    Lees meer over "Waarom een e-commerce bedrijf beginnen?"
  7. Salvatore Iannello Galler.png

    Als chocolade rijmt met duurzaamheid

    • 17-10-24

    “Wat als een reep chocolade de wereld kan veranderen?”  Dat is de vraag die Salvatore Iannello, CEO van Galler beantwoordt op het evenement Orbit by PUB XP. De man beschrijft zichzelf als een adolescent. Dus toen hij gevraagd werd zijn ervaring te delen op een event met als thema 'Forever Young', liet het antwoord niet lang op zich wachten. Als voorproefje kan je alvast lezen wat Galler op het pad van duurzaamheid bracht.

    Lees meer over "Als chocolade rijmt met duurzaamheid"
  8. welcome new member.png

    UBA verwelkomt 4 nieuwe leden: De Munt, Erasmushogeschool, Egon Zehnder Associates en VISA

    • 16-10-24

    Deze vier bedrijven kozen ervoor om de dynamische UBA-community te vervoegen. Wat onze leden gemeen hebben, is de ambitie om te bouwen aan de groei van hun merk en het verlangen om te connecteren met andere bedrijven. De aantrekkingskracht van de UBA Academy en de inspiratie die gehaald wordt uit onze evenementen en communities staat buiten kijf.

    De UBA community telt vandaag 384 lidbedrijven.

    Lees meer over "UBA verwelkomt 4 nieuwe leden: De Munt, Erasmushogeschool, Egon Zehnder Associates en VISA"

Medewerker UiTdatabank (BiS)

publiq
Medewerker UiTdatabank (BiS)

Wie zijn wij ?

publiq is specialist in communicatie van het gevarieerde, publieke vrijetijdsaanbod. publiq ziet een samenleving waar vrije tijd leidt tot ontmoeting, initiatief en gedeelde beleving. Waarin elk individu kan en wil deel uitmaken van een publiek.

Mensen en activiteiten elkaar doen vinden en verbinden, met stapstenen waar nodig - dat is onze missie. Hoe?

  • We zorgen voor toegankelijke info: we verzamelen en filteren jaarlijks honderdduizenden vrijetijdsactiviteiten

  • We zorgen voor smaakverbreding: we inspireren mensen om meer en soms eens iets nieuws in hun vrije tijd te doen

  • we zorgen voor participatie van iedereen: we helpen om het aanbod te verspreiden naar specifieke doelgroepen

  • We faciliteren partners via ons platform, onze producten en diensten. We brengen aanbieders, overheden en experts samen.

Je kent ons van UiTdatabank, UiTinVlaanderen, Vlieg, UiTPAS, museumpas, UiTX, CultuurKuur,....Ons team bestaat uit een 80-tal mensen die op hun beurt samenwerken met tal van verschillende partners.

publiq streeft ernaar om een inclusieve organisatie te zijn. Om mee onze missie te realiseren is jouw talent belangrijker dan je geslacht, gender, culturele of sociale achtergrond, leeftijd, geaardheid, beperking of chronische ziekte.

Ervaar je belemmeringen met de manier van solliciteren? Neem contact op met Noela Umumararungu (noela.umumararungu@publiq.be).

Heb je vragen over de inhoud van deze vacature? Neem contact op met Tessa De Pauw (tessa@publiq.be)

Profiel

Kerncompetenties

  • Je bent creatief in het vinden van oplossingen

  • Je hebt oog voor detail

  • Je bent kritisch ingesteld en durft vragen stellen

  • Je bent bekend met populaire internettoepassingen en sociale media.

  • Cultuurcommunicatie, online interactie en digitale media spreken je aan.

  • Samenwerken zit in je natuur.

Groeicompetenties

(competenties die noodzakelijk zijn voor het uitoefenen van deze functie maar die je tijdens het uitoefenen kan verwerven of bijschaven)

  • Je leert werken met Google Suite (Documenten, Spreadsheets, Presentaties, en meer) en tools zoals UiTdatabank, Zendesk, Jira, Insightly CRM, enzovoort.

  • Je leert je taken plannen, uitvoeren en evalueren

  • je leert de principes en fases van Project Management

  • Je leert hoe je data kan gebruiken en begrijpen in je taken

Diplomavereisten

geen diploma vereist

Vereiste ervaring

geen (werk)ervaring vereist

Functie

Jouw missie

Jouw rol draait om het aantrekkelijk communiceren van het cultuur- en vrijetijdsaanbod in Vlaanderen en Brussel, voornamelijk op platforms zoals www.uitinvlaanderen.be. Je taak is om de ingevoerde evenementen in de UiTdatabank te verrijken en te optimaliseren voor een maximaal bereik. Dit betekent dat je contact opneemt met evenementinvoerders en zelfs actief bijdraagt aan het vollediger maken van activiteiten. Binnen deze stage krijg je de vrijheid om je eigen stempel te drukken en voorstellen te doen ter verbetering van de kwaliteit van de database.

Je verantwoordelijkheden

Deze BIS-stage biedt een breed scala aan taken om je vaardigheden uit te breiden en relevante werkervaring binnen de culturele sector op te doen:

  • Voer kwaliteitscontroles uit op activiteiten en organisaties en ontdek manieren om de evenementen nog boeiender te maken.

  • Bouw relaties op met cultuur- en vrijetijdsaanbieders en moedig hen aan om hun activiteiten in te voeren.

  • Ondersteun de helpdesk en beantwoord vragen voor UiTinVlaanderen.

  • Draag bij aan onze marketing- en communicatie-inspanningen door ontbrekende informatie toe te voegen, te helpen bij filmprogrammering, zomerfestivalplanning, en meer.

  • Verrijk evenementen met relevante informatie voor optimale presentatie op de UiTagenda's en collega-campagnes.

  • Monitor ingevoerde activiteiten en bedenk doelgerichte campagnes en strategieën voor verbetering.

  • Evalueer je taken, trek conclusies en doe actieve aanbevelingen voor optimalisatie.

  • Neem het initiatief om een eigen focusproject te ontwikkelen en te evalueren.

Deze functie kan worden uitgeoefend in een tijdsregime van 80% of 100%. Het takenpakket kan in overleg aangepast worden op basis van jouw interesses en ontwikkelingsmogelijkheden

Aanbod

  • Een leerzame stage bij de dynamische publiq vzw in Brussel. We stellen een op maat gemaakt opleidingsplan op voor jou. Je leert door deel te nemen aan de dagelijkse activiteiten, waarbij we jouw input en ideeën waarderen.

  • Je ontvangt een vergoeding van publiq. Bovendien kan je tijdens deze Beroepsinlevingsstage je werkloosheidsuitkering blijven ontvangen, op voorwaarde dat je vrijgesteld bent van beschikbaarheid volgens VDAB. Meer informatie over de BIS-regeling vind je op https://www.vdab.be/opleidinge....

  • Daarnaast bieden we volledige vergoeding voor het woon-werkverkeer met het openbaar vervoer, mogelijkheden voor deeltijds thuiswerk en een aantrekkelijke verlofregeling.

  • Mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerk

  • Ons kantoor op de Belvue-site biedt een gezellige omgeving met prachtig uitzicht op het kanaal en de stad.

Je komt bij publiq terecht in een dynamisch team dat nauw samenwerkt en tegelijkertijd iedereen de ruimte biedt om te groeien. Je krijgt de mogelijkheid om je creativiteit tot uiting te brengen, terwijl je samenwerkt aan uitdagende projecten die een positieve impact hebben op de culturele gemeenschap. Indien je bijzondere noden hebt kijken we graag samen met jou hoe we daaraan best tegemoet kunnen komen.

Hoe solliciteren ?

Wat ontvangen we graag van jou?

Ben jij een gedreven persoon met een passie voor de eindgebruiker en een can-do-houding die gemotiveerd wordt door vrijetijdscommunicatie en producten? Heb je nog vragen of interesse? Laat dan iets weten voor 04 november 2024:

  • Stuur een e-mail naar Emile Dekeyser ((tessa@publiq.be) of bel ons op het telefoonnummer 02 551 18 70

  • Heb je een cv, motivatiebrief, presentatievideo, …? Laat het ons weten.

Hoe verloopt deze sollicitatieprocedure?

Binnen de twee werkdagen na het versturen van de sollicitatie krijg je bevestiging van de goede ontvangst. Uiterlijk tegen 05 november 2024 weet je of we je uitnodigen voor een gesprek.

Het eerste kennismakingsgesprek kan online via een videogesprek of bij ons op kantoor met koffie, thee of water. Uiterlijk tegen 10 november wordt er een keuze gemaakt en weet je of er een tweede gesprek volgt waarin we de stage praktisch bespreken.

Ben je het niet geworden? Van zodra we je hierover informeren, kan je feedback vragen over jouw sollicitatie

Brussel (Molenbeek)
Meer informatie
Gewenste startdatum?