Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 24 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 2 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Analytische cookies 5 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Marketing cookies 5 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 24 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Programmatic advertising

Academy > Training 24/7Programmatic advertising

Hoe werkt programmatic marketing in België?

Training 24/7 Online
door Dax Vercauteren

1. Definitie en belang van programmatic marketing

Over deze training

Welke basisinzichten heb ik nodig om programmatic marketing te begrijpen?

Vandaag bestaan er heel wat opleidingen, papers en inzichten over het programmatisch aankopen van reclameruimte. Logisch, want meer dan de helft van de digitale reclame wordt in België aangekocht via programmatic aankoopmethoden. Dit cijfer zal in de toekomst zeker stijgen, ook voor de traditionele (offline) media die een toenemende transitie kennen naar een digitale aankoopomgeving.

Dax Vercauteren, commercieel directeur bij Adform, zal het verhaal rond programmatic marketing kaderen aan de hand van enkele belangrijke pijlers. We gebruiken live demo's om meer technische zaken in beeld te brengen.

  1. Wat is programmatic marketing en waarom is het belangrijk?
  2. Hoe werkt de programmatic technologie en wie zijn de voornaamste spelers in de Belgische markt?
  3. Welke zijn de targetingmogelijkheden?
  4. Hoe zorgen we dat we adverteren in een veilig digitaal ecosysteem?

De opleiding en de slides zijn in het Engels. De live demo's zijn verwerkt in de filmpjes.

Lesgevers

  1. Dax Vercauteren

    Dax Vercauteren

    Commercial Director France & Belgium, Adform

    Dax Vercauteren begon nadat hij afstudeerde als communicatiewetenschapper aan de Vrije Universiteit Brussel zijn carrière in digitale marketing in 2006 bij een agency dat destijds zijn eerste stappen zette in search marketing. Daar startte hij samen met een collega de populaire filmblog MoviePulp.be op. Later maakte hij de stap naar affiliate marketing door zich aan te sluiten bij Tradedoubler waar hij meer dan 5 jaar in verschillende rollen terecht kwam. Toen hij de opkomst van targeted advertising zag gebeuren, aarzelde hij geen moment om zich aan te sluiten bij Europees AdTech-bedrijf Adform die pionierde in programmatic marketing, dynamic creative & advanced adserving. Dat is inmiddels bijna 10 jaar geleden waar Dax nog steeds de titel houdt van commercieel directeur en ervaring heeft in meer dan 4 Europese landen (België, Luxemburg, Nederland & Frankrijk). 

Terug naar overzicht
Gewijzigd: 5 augustus 09:00

Ontdek meer als je inlogt

Log je in en krijg toegang tot een ruim aanbod aan content. 

Nog geen account? Creëer uw account hier.