Agency Line

Communicatie- en mediabureaus zijn belangrijke partners voor merkenbouwers

Een bureau helpt de adverteerder om zijn boodschap te communiceren op een manier die aansluit bij zijn doelgroep en om de juiste kanalen te gebruiken om die boodschap te verspreiden. Door samen te werken met een professioneel communicatiebureau kan een adverteerder ervoor zorgen dat zijn marketinginspanningen efficiënt en effectief zijn en dat hij het maximale rendement behaalt voor zijn marketingbudget.

De sterkste merken zijn het resultaat van een duurzame relatie

In een succesvolle relatie werken opdrachtgever en communicatiebureau vaak jarenlang met elkaar samen. Het is de wederzijdse intense langetermijnsamenwerking die het verschil maakt in een alsmaar meer complexe en competitieve markt. 

Snel en gratis advies voor leden van UBA

De leden van UBA krijgen snel een antwoord op hun vraag, volledig gratis. Het betreft eerstelijnsadvies. Voor de meer complexe zaken, zoals het uitwerken van selectiecriteria en de namen of profielen van relevante bureaus, het begeleiden van het proces, het opstellen van een remuneratiemodel enz, kan u verder beroep doen op PitchPoint of fma op basis van een vooraf overeengekomen tarief.

Agency relations

logo_pitchpoint.jpg

UBA Agency Line is een eerstelijnsdienst die snel en beknopt advies geeft over alle aspecten van de relatie tussen adverteerders en hun bureaus. Deze dienst is gratis voor leden.

U kan bij onze partner PitchPoint terecht voor advies rond volgende topics:

  • bureauselectie: hoe vind ik het juiste bureauprofiel voor mijn behoeften?
  • bureau-ecosystemen: hoe kies ik complementaire partners en hoe laat ik ze efficiënt samenwerken?
  • bureau-evaluatie: hoe evalueer ik mijn bureau en hoe maak ik een actieplan?
  • operationeel model: hoe organiseer ik mijn team voor een effectieve bureaurelatie?
  • remuneratie: op welke manier vergoed ik mijn bureau? 
  • contract: wat moet er in het bureaucontract?

Stel uw vraag

Media agency relation

fma_logo.jpg

In samenwerking met fma geven we onze UBA-leden gratis eerstelijnsadvies bij de keuze van een mediabureau.

fma is de referentie op de Belgische markt inzake financiële audits, audits van communicatiebureaus en begeleiding in mediawedstrijden.

Stel uw vraag

Samen met ACC en UMA stelde UBA een charter op met aanbevelingen voor een transparante, verantwoordelijke en eerlijke selectieprocedure.