Privacy and Data Protection to build trust in your brand

Training 24/7

Met behulp van deze video-opleidingen kan u waar en wanneer u wil bijleren over privacy.

Introduction to data strategy

Introduction to data strategy

Hoe kan ik data correct verzamelen, beheren en delen?

Lees meer
Customer data protection

Customer data protection

Hoe persoonsgegevens correct en wettelijk beheren?

Lees meer
Cookieless marketing

Cookieless marketing

Hoe doet u aan targeting en activatie in een cookieloze wereld?

Lees meer

Master Classes

Tijdens deze opleidingen leert u privacy en de mogelijkheden ervan beter te begrijpen.

Er zijn op dit moment geen bijeenkomsten gepubliceerd. Probeer het op een later moment nog een keer.

News

  1. Overstrained-child-stucks-head-in-sand-168729460_2128x1413.jpeg

    Wat indien ik als bedrijf met GDPR geen rekening hou?

    door Chris Van Roey
    • 25-09-17

    De Privacy Commissie zal de toepassing van de GDPR-wetgeving controleren. Overtreders kunnen zich verwachten aan fikse boetes. Maar ook bedrijven die data voor andere bedrijven verwerken hebben hun verantwoordelijkheden.

    Lees meer over "Wat indien ik als bedrijf met GDPR geen rekening hou?"
  2. Close-up-of-businessmen-shaking-hands-610117816_3868x2578.jpeg

    Verplicht GDPR mij altijd om toestemming te vragen voor gebruik persoonsgegevens?

    door Chris Van Roey
    • 15-09-17

    Wanneer u als bedrijf persoonsgegevens gebruikt of verwerkt bent u in principe verplicht de toestemming hiervoor te vragen aan de betreffende personen (opt-in).

    Lees meer over "Verplicht GDPR mij altijd om toestemming te vragen voor gebruik persoonsgegevens?"
  3. Resized_Door-Lock-&-Key-478363288_3869x2580.jpg

    Wat zijn de vier basisprincipes in de nieuwe GDPR wetgeving?

    door Chris Van Roey
    • 06-09-17

    De Europese GDPR wetgeving is gebaseerd op 4 pijlers inzake privacy en gegevensbescherming: transparantie, verantwoording, consumentenrechten en meldplicht.

    Lees meer over "Wat zijn de vier basisprincipes in de nieuwe GDPR wetgeving?"
  4. iStock-531920138.jpg

    Verplicht gebruik van de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst

    door Simone Ruseler, Knowledge Manager
    • 17-08-17

    Sinds 31 mei 2014 verleent het Belgische Wetboek van Economisch Recht elke abonnee van telefoniediensten, zowel natuurlijke personen als rechtspersonen, de mogelijkheid om zich te verzetten tegen het gebruik van zijn of haar telefoonnummer(s) voor direct marketing. Daartoe volstaat het dat hij of zij zich inschrijft op de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst.

    Wat betekent dat voor u als bedrijf?

    Bedrijven die aan telemarketing doen, mogen de nummers in de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst niet opbellen. De lijst telt al meer dan een miljoen telefoonnummers en wordt nog elke dag langer.

    Doet u wel eens aan telemarketing? De kans is groot dat uw bestand met klanten en prospecten ook mensen bevat die zich op die lijst hebben ingeschreven. Neem niet het risico dat u hen opbelt. Recent kreeg een twintigtal bedrijven, waaronder ook kmo’s en zelfstandigen, forse boetes opgelegd omdat ze de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst niet in acht namen. De huidige wetgeving bestraft een inbreuk met boetes tot 80.000 euro.

    Lees meer over "Verplicht gebruik van de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst"
  5. iStock-157473567.jpg

    Hoe is het gesteld met de marketingvaardigheden in uw bedrijf?

    door Simone Ruseler, Knowledge Manager
    • 31-07-17

    62% van de bedrijven beschouwt marketing als de drijvende kracht achter groei (vs. 71% in 2014). 59% claimt een “marketingteam van wereldklasse” te hebben. Dit is een duidelijke toename vergeleken met de 46% in 2014. En de strategie komt voornamelijk van globale teams, maar lokaal begint een belangrijkere rol te spelen (ten koste van regionaal). P&G, Unilever en Google worden genoemd als “best-in-class” op het gebied van “marketing capability” programma’s. De World Federation of Advertisers (WFA) ondervroeg haar leden over de opleidingsprogramma's voor marketeers. 

    Lees meer over "Hoe is het gesteld met de marketingvaardigheden in uw bedrijf?"